کد خبر 206088
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰

مروری بر عملکرد هشت ماهه صندوق بازنشستگی

مروری بر عملکرد هشت ماهه صندوق بازنشستگی

صندوق بازنشستگی کشوری مهمترین صندوق مرتبط با بازنشستگان در کشور است که با هدف کمک به بازنشستگان از محل برداشت حدوداً سی ساله از حقوق بازنشستگان تشکیل شده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ در حال حاضر متأسفانه سیر نزولی استخدام‌ها در دولت و سیر صعودی تعداد بازنشستگان شرایط بسیار سخت و بی‌سابقه‌ای را برای مدیران فعلی صندوق بازنشستگی ایجاد کرده است. واگذاری شرکت‌های زیان‌ده دولتی در غالب پرداخت بدهی‌های دولت به این صندوق فعالیت مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری را برخلاف صندوق‌های پولداری مثل صندوق عشایری سخت کرده است.

نعمت‌الله ترکی دارای سابقه شایسته مردم‌داری و مدیریتی در استانداری، سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه می‌باشد و به پشتوانه همین سابقه بحران‌های کانون‌های بازنشستگان را به خوبی مدیریت کرده و در این هشت ماه تاکنون شاهد هیچ تجمع تحصن و اعتراضی مانند دوره‌های قبل نیستیم که همین امر موجب رضایت پرسنل صندوق و نهادهای بالاسری شده است. اخیراً قوه قضائیه رأیی حمایتی از ترکی را صادر کرد.

افزایش سرمایه‌گذاری در هشت ماه گذشته از جمله در بخش بورس املاک و مستغلات، سپرده‌های بانکی در صندوق بازنشستگی چشمگیر می‌باشد. با توجه به پیشرفت‌های فناوری صندوق بازنشستگی نیز سعی در استفاده از فناوری‌های جدید در خدمات به بازنشستگان معزز دارد از آن جمله استفاده از سامانه خاتم تور در ارائه خدمات گردشگری به بازنشستگان می‌باشد.

راه‌اندازی سامانه نظارت مردمی صندوق بازنشستگی (سامانه صوت‌زنی) توسط یک جوان مؤمن انقلابی در صندوق موجب شفاف‌سازی بیشتر عملکرد شرکت‌ها شده و صدای لابی‌های پرپول در آمده و صندوق بازنشستگی هزینه‌های رسانه‌ای و غیر رسانه‌ای سنگینی را در ازاء این فسادستیزی جوانگرایانه می‌دهد.

صندوق بازنشستگی با هدف ارائه خدمات بهتر و جامع‌تر به بازنشستگان خدمات خود را در زمینه‌های بهداشتی، درمانی، فرهنگی و تفریحی گسترش داده و در اقدامی جدید به هر دفتر کل بازنشسته سی میلیون تومان وام قرض‌الحسنه می‌دهد.

صندوق بازنشستگی کشوری در اجرای گام دوم انقلاب اسلامی و جوانگرایی سعی در اضافه کردن جوانان نخبه تحصیل‌کرده و دارای تجربه مناسب دانشگاهی و صنعتی در صنایع حساس مانند صنایع فولادی را دارد که از این طریق بتواند در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه گام بلندی را بردارد که البته ایستادگی لابی‌های زور و زر و سم‌پاشی‌های منصوبین دولت قبل در این مسیر اجتناب‌ناپذیر است، همان‌طور که استفاده از یک جوان پرکار به عنوان معاون صندوق و در بخش انتصابات به مزاق آنها که سال‌ها افراد قبلی در این سمت را به راحتی متقاعد می‌کردند، خوش نیامده است.

در زمینه اصلاح قوانین ترکی که خود سال‌ها تجربه فعالیت در سازمان برنامه و بودجه استان تهران را دارد، افزایش حقوق بازنشستگان، تغییر در شیوه پرداخت حقوق و مزایا برای بازنشستگان را به ارمغان آورده است. برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی شامل مباحث مرتبط با سلامت و فناوری از دستاوردهای دوره هشت ماه جدید صندوق بازنشستگی کشوری می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha