کد خبر 206065
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

معاون استاندار: وضعیت صادرات از گمرک لرستان قابل قبول نیست

معاون استاندار: وضعیت صادرات از گمرک لرستان قابل قبول نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: وضعیت صادرات از طریق گمرک استان قابل قبول نیست که این موضوع باید آسیب شناسی و اصلاح شود.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ "سیروس ابراهیمی" روز یکشنبه در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی لرستان افزود: حجم بالایی از تسهیلات تولیدکنندگان لرستان از تسهیلات بانک های استان و گاها معافیت هایی استفاده می کنند اما صادرات را از طریق سایر گمرکات کشور انجام می دهند.

وی با بیان اینکه صادرات یک مولفه مهم اقتصادی است اظهار کرد: باید دست کم ۸۰ درصد تولیدات استان از طریق گمرک لرستان صادر شود که برای تحقق این امر باید دلایل صادرات کالاهای تولیدی استان از طریق سایر گمرکات کشور از تولیدکنندگان استان احصا و موانع برطرف شود تا با انجام صادرات از مبدا استان گردش مالی نیز ارتقا یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان همچنین با اشاره به اخذ مجوز کارگو (صادرات هوایی) برای فرودگاه خرم آباد گفت: با توجه به کاهش قیمت سوخت هواپیماهای باری به حدود یک چهلم قبل و در نتیجه کاهش نرخ این نوع صادرات باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

ابراهیمی افزود: بانک صادرات استان طی سال گذشته ۵۴۲ میلیارد تومان تسهیلات معادل حدود ۳۹۱ درصد منابع موجود را با سود نسبتا مناسب برای تسهیل صادرات و بعضا واردات قطعات و تجهیزات به واحدهای غیر توهم زا مانند اکسیر، فروآلیاژ، سیمان، داروسازی های جهانگیر و خرمان پرداخت کرده که قابل تقدیر است.

وی همچنین تصریح کرد: امسال سود این تسهیلات به ۲۲ درصد افزایش یافته که با احتساب نرخ ارز، یک تهدید برای صادرات خواهد بود که پیشنهاد می شود در این رقم بازنگری شود.

سال گذشته حدود ۲۹۴ میلیون دلار محصولات لرستان صادر شده که سهم گمرک استان از این رقم ۴۲ میلیون دلار بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha