کد خبر 205596
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

نشست مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور در مشهد آغاز به کار کرد

نشست مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های سراسر کشور در مشهد آغاز به کار کرد

بیست و نهمین نشست مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور با هدف توانمندسازی این گروه از دانشجویان در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه در این آیین گفت: دانشجویان شاهد و ایثارگر باید ضمن شناخت ارزش وجود خود به خاطر انتساب به فرهنگ ایثار و شهادت بتوانند الگویی برای سایر دانشجویان باشند.

اردوان ارژنگ افزود: با توانمند سازی این دانشجویان آنها در تحقق اهداف آموزشی، ورزشی، هنری و اجتماعی به جایگاه واقعی خود خواهند رسید.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری برای دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های سراسر کشور ادامه داد: کارشناسان در حال تهیه آیین نامه ای با هدف فراهم کردن زمینه حضور عزتمندانه این دانشجویان برای جلوگیری از به حاشیه رفتن آنها هستند.

معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید ترویج و تقویت شود و بر همین اساس مجلس شورای اسلامی هزینه کرد یک درصد بودجه دانشگاه ها را به عنوان یک تکلیف قانونی مشخص کرده است.

مدیر کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت: سعی ما معرفی توانمندیهای دانشجویان شاهد و ایثارگر به دیگران است و بر همین اساس جشنواره ها و المپیادهای علمی، فرهنگی و ورزشی طراحی و در حال اجراست که نمونه موفق آن برگزاری ضیافت ایثار طی سال گذشته در دانشگاه فردوسی مشهد بود.

سید فردین تقی زاده افزود: باید ظرفیت این دانشجویان در زمان حضور در محیط دانشگاه به دیگران معرفی شود و در عین حال برای کاهش ضعف های دیگر از جمله آمورشی برنامه ریزی شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس اتاق فکرهایی در دانشگاه ها و وزارت علوم تشکیل شده است و تشکیل کانون‌های فرهنگ و ایثار در محیط دانشگاه ها مورد تاکید بسیار است.

او اظهار کرد: از جمله سیاست های جدید این اداره، تجلیل از دانشجویان دانش آموخته شاهد و ایثارگر است که برای اولین بار در تابستان امسال و در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: با اراده خداوند این انقلاب شکل گرفته است و این در حالی است که در اغتشاشات اخیر شاهد دشمنی و فتنه انگیزی برای بازگشت به گذشته بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده نامقی افزود: با توجه به اینکه دشمن نقشه های حساب شده و دقیقی طرح ریزی کرده بود، مردم کشورمان با اعتقاد الهی در مقابل فتنه انگیزان ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: وظیفه و تکلیف در دانشگاه ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار زیاد است و دانشجویان شاهد و ایثارگر باید علمدار این موضوع باشند.

نشست دو روزه مدیران شاهد و ایثارگر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور عصر روز پنجشنبه همین هفته در مشهد به کار خود پایان می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha