کد خبر 205593
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «حیات»؛

طرح ساماندهی کارکنان دولت فرصتی برای ثبات شغلی ایثارگران

طرح ساماندهی کارکنان دولت فرصتی برای ثبات شغلی ایثارگران

گودرزی طرح ساماندهی کارکنان دولت را فرصتی برای ثبات شغلی ایثارگران دانست و گفت: در طرح ساماندهی کارکنان دولت با حذف کلمه (منع)، ایثارگران نیز امکان بهره مندی از این قانون را دارند و آنان مانند مابقی کارکنان دولت می توانند ازاین مصوبه برای رسیدن به ثبات شغلی بهره مند گردند.

عباس گودرزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت به منظور  ضابطه مند کردن جذب نیرو و ساماندهی نیروهای موجود هم اکنون در دستور کار قرار دارد تا نوع همکاری نیروها قانونمند به اجرا گذاشته شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت در صحن علنی مجلس مورد تایید قرار گرفت اما ایراداتی  از سوی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن وارد شد. بر همین اساس  برای رفع ایرادات مطرح شده این طرح به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد. براین اساس برای رفع موانع و ایرادات طرح مذکور، جلسات متعددی با حضور رئیس جمهور و معاونین ایشان، ریاست سازمان امور اداری و استخدامی، رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون اجتماعی برگزار گردید.

وی در ادامه افزود: رایزنی‌هایی برای رفع موانع و برطرف کردن مشکلات صورت گرفت، تا بتوانیم با یک فهم مشترک، زمینه ساز استقرار یک نظام عادلانه در جذب نیروی انسانی شویم.

گودرزی تصریح کرد: جذب همه نیروهای موجود با حذف شرکت‌های وابسته، ضمن ساماندهی نیروها زمینه ساز افزایش ضریب رضایتمندی در بین کارکنان خواهد شد. از این رو با حذف واسطه زمینه فساد و رانت در نظام اداری و استخدامی کشور از بین خواهد رفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح ساماندهی کارکنان دولت، مواردی مربوط به ایثارگران وجود دارد. با توجه به اینکه ایثارگران، از قانون خاص ایثارگری بهره مندند می بایست از همان قانون تبعیت کنند. به دلیل اینکه این قانون تمدید نشده است در طرح ساماندهی کارکنان دولت با حذف کلمه (منع)، ایثارگران نیز امکان بهره مندی از این قانون را دارند و آنان مانند مابقی کارکنان دولت می توانند ازاین مصوبه برای رسیدن به ثبات شغلی بهره مند گردند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس با بررسی ایرادات مد نظر این طرح  و حذف کلمه (منع) برای ایثارگران و تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت به عنوان یک قانون می تواند، نوید یکپارچگی کاری را به کارکنان دولت دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha