کد خبر 204740
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

با هدف تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی بیشتر

بانک صنعت و معدن اختیارات خود را به شعب استانی تفویض می‌کند

بانک صنعت و معدن اختیارات خود را به شعب استانی تفویض می‌کند

مدیرعامل بانک صنعت و معدن از تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی با تفویض اختیار بیشتر به شعب این بانک در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ علی خورسندیان روز چهارشنبه در جریان سفر به استان اردبیل گفت: تفویض اختیار بیشتر به مدیریت‌های استانی و شعب این بانک با هدف تمرکززدایی، ارتقای بهره‌وری، بهبود عملکرد و افزایش رضایت مشتریان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: برای پرهیز از اطاله رسیدگی به درخواست‌های مشتریان و خدمات‌دهی مطلوب در تمامی نقاط کشور ، حدود اختیارات مدیریت‌های استانی و شعب بانک با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های آنها افزایش یافته و تفویض برخی اختیارات در حوزه تسهیلات و اعتبارات ، وثایق و تضامین و وصول مطالبات به آنها صورت گرفت تا بدون طی مراحل متعدد و زمان‌بر برای اخذ تصمیم اقدام شود.

او اضافه کرد: با توجه به شناخت شعب از مشتریان و ارتباط متقابل و تعاملی که بین آنها وجود دارد، این تفویض اختیارات قطعا سبب هم‌افزایی بیشتر خواهد شد اما باید دقت نظر بیشتری در تصمیم‌گیری‌ها و نظارت بر اعطای تسهیلات و ارائه دیگر خدمات بانکی صورت بگیرد.

خورسندیان با اشاره به لزوم تامین مالی هدفمند واحدهای تولیدی و افزایش اشتغال‌زایی طرح‌ها افزود: ۱۳ طرح تولیدی سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل مورد پیگیری قرار گرفته و مبلغ ۱۱ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال برای آنها اختصاص یافته و در حال پرداخت می‌باشد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین در جمع صنعتگران و کارآفرینان استان اردبیل بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری و توان مدیریتی و مشاوره‌ای بانک‌های تخصصی در ایجاد و اداره واحدهای بزرگ تولیدی، برای اصلاح و تعالی ساختار تولید و حرکت به سمت رشد اقتصادی امری اجتناب‌ناپذیر است و بانک‌ها نقشی فراتر از این دارند که صرفاً واسطه وجوه باشند.

وی خاطرنشان کرد: آثار سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای بزرگ تولیدی در بخش‌های اولویت‌دار به سایر واحدهای کوچک و متوسط که در زنجیره تامین آنها قرار دارند، تسری می‌یابد و سبب به حرکت درآوردن چرخ‌های صنعت و به تبع آن گردش مالی و درآمدی در دیگر بنگاه‌های اقتصادی کشور می‌شود.

خورسندیان یادآور شد: کاهش ظرفیت‌های تولیدی به‌دلایلی همچون کمبود نقدینگی و عدم به روزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات، روند نزولی سرمایه‌گذاری خارجی، کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت تمام شده روزافزون کالاها و خدمات از عوامل مهم بروز تورم در اقتصاد کشور محسوب می‌شوند و برای کاهش یا مهار تورم باید در بازه زمانی مناسب از واحدهای تولیدی حمایت ویژه به عمل آورد.

خورسندی در سفر به استان اردبیل از طرح‌های مجموعه فولاد سپهر و انصار و رویای هفت آسمان، آذر ساروج سبلان، صدرا راوی صنعت قائم، گروه آرتا و آرتاویل تایر که از تسهیلات بانک صنعت و معدن برخوردار شده‌اند، بازدید کرد.

مجموعه فولاد سپهر به تولید شمش فولادی با ظرفیت ۱۳۰ هزار تن در سال اشتغال دارد و موضوع فعالیت شرکت رویای هفت آسمان تولید انواع میوه، سبزیجات و صیفی‌جات خشک با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال است. گروه آرتا در زمینه صنایع چوب، صنایع پالستیک، نساجی، خودرو و انرژی فعالیت دارد و آرتاویل تایر نیز ۳۵ هزار تن در سال انواع تایر و تیوپ و نوار فالپ تولید می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha