کد خبر 204583
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

آرمان‌های انقلاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل بازخوانی شد

آرمان‌های انقلاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل بازخوانی شد

نشست بصیرت‌افزایی بسیج کارکنان و مربیان اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل در راستای برنامه‌های کنگره ملی بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهید این استان و با هدف تبیین و بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در این نشست که روز سه‌شنبه در سالن مرکز فرهنگی و هنری شماره‌ پنج کانون اردبیل برگزار شد، گفت: بسیج، واژه‌ای مقدس است و در آیات قرآن و احادیث حضرات معصومین (ع) هر جا نیاز به مبارزه با جور و ستم، آبادانی و اصلاح امور قید شده، مردم را به همگرایی و بسیج عمومی دعوت کرده‌اند.

ملیحه ملک‌زاده فرد با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری یعنی "بهترین و بزرگ‌ترین الگو برای بسیجیان مسلمان در همه‌ عالم، علی بن ابی‌طالب (ع) است" اظهار کرد: اولین شاخصه‌ یک فرد بسیجی از منظر مولای متقیان اخلاق و معرفت دینی است که فرد به‌واسطه‌ همین شاخصه و با ایمان و اعتقادی قوی، سنت‌های الهی را احیا و با بدعت‌ها مبارزه می‌کند.

وی با تاکید بر اشارات حضرت امیر (ع) به بحث ولایت در نهج‌البلاغه، تبعیت از رهبری را از شاخصه مهم بسیجیان توصیف و خاطرنشان کرد: بسیجی با اعتقاد و باور قلبی و تبعیت از رهبر، رسالت خود را در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های دین مبین اسلام به سرانجام می‌رساند و مربیان کانون که تربیت نسل آینده‌ساز کشور را به عهده دارد، باید تابع اوامر رهبر معظم انقلاب باشند.

وی کاشتن بذر ایمان در دل کودک را از کارکردهای مهم مراکز تربیتی دانست و افزود: مربیان فرهنگی، هنری و ادبی مراکز کانون، در پرورش فکر و اندیشه و استعداد کودکان و نوجوانان به‌صورت جهادی تلاش می‌کنند و با برگزاری نشست‌های بصیرت‌افزایی با حضور مربیان باید برای آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان تلاش کنیم.

نادر رحیمی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید کوه‌کمری ادارات کل استان اردبیل نیز در این نشست، آشنایی مربیان کانون به مسایل روز را مهم ارزیابی کرد و گفت: عصر ما عصر ارتباطات و اطلاعات است که داده‌ها به‌سرعت به‌روز می‌شود و این امر فاصله نسل‌ها به‌شدت کاهش داده است.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی‌ها و عداوت‌ها با نظام جمهوری اسلامی از سوی استکبار جهانی با شدت ادامه دارد، افزود: ترور افرادی همچون شهید بهشتی، رجایی و باهنر و تحمیل جنگی هشت‌ساله که کشور را از داشتن افرادی همچون باکری‌ها، چمران و همت محروم کرد، تلاش‌های دولت‌های غربی برای زمین‌گیر کردن جمهوری اسلامی بود و امروز با ناتوی فرهنگی درصدد به یغما بردن اصالت خانواده‌های متدین در ایران اسلامی هستند.

رحیمی تصریح کرد: باید اصول‌دینی و اخلاقی برای فرزندان این مرزوبوم آموزش‌داده‌ و برای غلبه بر تهاجمات فرهنگی دشمن و مشکلات پیشرو، آگاهی به جامعه تزریق شود و آگاه باشیم که با وجود تحریم‌های ظالمانه و برخی مشکلات، در سایه تکیه بر توان داخلی در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌های مثال‌زدنی رسیده‌ایم و این داشته‌ها باید به نسل آینده انتقال یابد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید کوه‌کمری ادارات کل استان اردبیل با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری بر لزوم مشارکت همه‌جانبه در این امر تاکید و بیان کرد: مشارکت پرشور و حضور آگاهانه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، گره‌گشای مشکلات و ضامن عزت و اقتدار کشور است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با همکاری اعضای خود در مرکز و شهرستان‌های این استان در اغلب رشته‌های فرهنگی، هنری و ادبی فعال است و به دلیل اینکه کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در تابستان امسال برگزار خواهد شد، پیش اجلاسیه‌ و برنامه‌های متعددی در راستای زمینه سازی برای آن برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha