کد خبر 202846
۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

«حیات» گزارش می‌دهد:

از تلاش برای پادرمیانی تاج تا عدم همکاری کمیته صدور مجوز: استقلال چطور از آسیا حذف شد؟

از تلاش برای پادرمیانی تاج تا عدم همکاری کمیته صدور مجوز: استقلال چطور از آسیا حذف شد؟

روز گذشته با تصمیم کمیته صدور مجوز حرفه‌ای، باشگاه استقلال مورد تایید قرار نگرفت تا امکان حضور در رقابت‌های آسیایی را نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ روز گذشته کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای که مسئولیت تایید مدارک و شرایط باشگاه‌های برای دریافت مجوز AFC و ارسال آنها به کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارد، در نهایت اعلام کرد باشگاه پرسپولیس مورد تایید قرار گرفته ولی باشگاه استقلال شرایط دریافت این مجوز را احراز نکرده و صلاحیت دریافت آن را ندارد تا بدین ترتیب حضور استقلال در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا تقریباً منتفی شود. البته باشگاه استقلال فرصت 5 روزه برای اعتراض به این حکم و ارسال ادله قانونی خود برای رد این تصمیم را دارد و اعتراض خودش را هم اعلام کرده است و باید دید طی روزهای آینده چه اتفاقی در این خصوص رخ خواهد داد.

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فصل گذشته علیرغم تاییدیه کمیته بدوی صدور مجوز، موفق به دریافت تایدییه AFC نشدند و با وجود کسب سهمیه آسیایی نتوانستند در این مسابقات شرکت کنند و اشکالاتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به شرایط دو باشگاه وارد دانسته بود مانع از حضور آنها در لیگ قهرمانان شد و روز گذشته هم شرایط دو باشگاه برای فصل جاری مورد بررسی قرار گرفت و نتایج آن طبق چیزی بود که در بالا عنوان شد.

اگرچه خیلی از ایراداتی که AFC به شرایط دو باشگاه وارد دانسته از جمله دولتی بودن دو باشگاه هنوز و علیرغم تفویض اختیارات مجمع استقلال به وزارت اقتصاد به قوت خودش باقی است و احتمالاً باشگاه پرسپولیس هم در بررسی نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به مشکل بخورد ولی مشکل استقلال برای دریافت این مجوز چه بود؟

مساله‌ای که باعث شده استقلال مورد تایید قرار نگیرد، ماجرای بدهی این باشگاه به آندره‌آ استراماچونی، سرمربی اسبق و ایتالیایی این تیم است که در موعد مقرر خود در فروردین ماه پرداخت نشد و همین موضوع دامن استقلال را در بحث دریافت مجوز حرفه‌ای گرفت و باعث شد این باشگاه به مشکل بخورد.

با وجود اینکه طبق قانون استقلال نمی‌تواند مجوز حرفه‌ای برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کند ولی مسئولان باشگاه در تلاش بودند تا در چند وقت اخیر از طریق مهدی تاج این مشکل را به نوعی رفع و رجوع کنند. با توجه به کرسی مهدی تاج در AFC و نایب رئیسی او در این کنفدراسیون باشگاه استقلال از او درخواست کرد تا به AFC اعلام کند که تحریم‌ها و محدودیت‌های بانکی باعث شده بدهی به استراماچونی در موعد مقرر پرداخت نشود و از همین رو درخواست پادرمیانی برای رفع این مشکل را داشتند ولی کمیته بدوی با پذیرش مدارک باشگاه استقلال مخالفت کرد تا استقلالی‌ها امیدشان را برای رفع این مشکل از طریق کمیته‌های داخلی از دست بدهند و مجوز حرفه‌ای آنها مورد تایید قرار نگیرد.

مدیران باشگاه استقلال قصد دارند به صورت مستقیم با سران AFC وارد گفتگو شده و مشکلات موجود را با آنها در میان بگذارند و باید دید در نهایت تلاش آنها به نتیجه خواهد رسید یا نه. ضمن اینکه اعتراض باشگاه استقلال به حکم کمیته بدوی هم قرار است به زودی مورد بررسی قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha