کد خبر 166488
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱

معاون استاندار همدان: تحقق اهداف بیمه کشاورزان توسعه روستاها را بهبود می‌بخشد

معاون استاندار همدان: تحقق اهداف بیمه کشاورزان توسعه روستاها را بهبود می‌بخشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با اشاره به سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر رفع نابرابری های اجتماعی گفت: تحقق اهداف صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان، توسعه روستا و معیشت روستاییان را بهبود می بخشد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، حسن رضانیا در جلسه ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان رفع محرومیت از روستاها را جزو وظایف دولت برشمرد و اظهار داشت: توسعه روستاها با ایجاد تعامل و انگیزه در بین روستاییان برای عضویت در صندوق بیمه روستائیان و عشایر محقق می شود.

وی ادامه داد: در راستای پیشرفت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

رضانیا با بیان اینکه کارگزاری‌ها فعالیت چشمگیری در جذب بیمه‌شدگان دارند تاکید کرد: کیفیت‌ کارگزاری‌های بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باید تقویت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باعث راه‌گشایی بسیاری از مشکلات و تعامل بین مدیران و فرمانداران استان خواهد شد.

رضانیا اظهار داشت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان باید برای تبیین خدمات، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی سرمایه‌گذاری کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه در راستای توسعه متوازن کشور باید خدمات متوازن بین مردم ارائه شود گفت: با ترویج و تشویق فرهنگ بیمه عدم مهاجرت از روستاها به شهرها و حفظ جمعیت مولد روستایی محقق می شود.

 15 هزار نفر از روستاییان و عشایر این استان در سال گذشته عضو صندوق بیمه اجتماعی شدند.

در حال حاضر جامعه مشمول در استان همدان برای عضویت در این صندوق 300 هزار نفر است و از سال 1384 تاکنون 142 هزار نفر زیر پوشش صندوق قرار گرفتند.

این نشست با حضور فرمانداران شهرستان‌های ده‌گانه، بخشداران و مدیران‌کل دستگاه‌های اجرایی استان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

برچسب‌ها