کد خبر 164173
۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

صفری ملک میان نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «حیات» عنوان کرد؛

رشد و صعود جامعه در گرو انتخاب درست مدیریتی

رشد و صعود جامعه در گرو انتخاب درست مدیریتی

عضو کمیسیون امور داخلی شوراها مجلس شورای اسلامی، گفت: رشد و صعود جامعه در گرو انتخاب درست مدیریتی و اجرایی است.

«محمد صفری ملک میان»، عضو کمیسیون امور داخلی شوراها مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات اظهار کرد: مردم، مجلس و نخبگان با توجه به یک سال و نیم گذشته از دولت سیزدهم، منتظر یک مدیریت جدید در حوزه حکمرانی کشور هستند.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمامی نهاد‌ها و نمایندگان مجلس انتظار به حق از دولت سیزدهم دارند، گفت: تا به امروز همه ناکارآمدی‌ها به سمت دولت قبل بوده و امروزه یکی از دلایل به تعویق افتادن و نوسانات ارزی و مشکلات حل نشده، نیروی نا‌کارآمد در سیستم اجرایی کشور است .

وی افزود: قالب انتصابات انتخاب مدیریتی باید به گونه‌ای باشد که توانایی و علم بر انتصاب جایگاه شغلی خود را برای پیشرفت متعالی و پیشگیری از هر گونه فساد و اختلاس را داشته باشد، به عنوان مثال رئیس بانک مرکزی باید امانتدار و باعث رشد اقتصاد، کنترل تورم، کنترل ارز و دلار و... شود.   

صفری ملک میان تصریح کرد: به پاکدستی و نیت حجت الاسلام رئیسی برای پیشبرد کشور در همه زمینه‌ها هیچ تردیدی وجود ندارد، اما رئیس جمهور باید بر انتصاب مدیران و مسئولان تذکرات و نظارت بیشتری بدهند، چرا که فضای انتصاباتی فعلی کشور به موضوعات سیاسی، حزبی، گروهی و شخصی گره خورده است که از این انتخابات نباید انتظار پیشرفت را داشته باشیم؛ بنابراین رشد و صعود جامعه در گرو انتخاب درست مدیریتی و اجرایی است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: حوزه اقتصادی کشور بر تمامی مسائل داخلی تاثیر گذار است، لذا دولت و مجلس در کنار تیم اقتصادی باید متمرکز بر حل مسائل اقتصادی باشند تا شاهد تورم و نوسان قیمت در بازار نشویم.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی دولت یازدهم  با توجه به نظر کارشناسان در ثبات بازار ضعیف عمل می کنند، گفت: دستان پشت پرده این نارضایتی ها و نوسانات همان افرادی هستند که آدرس غلط به برخی از مسئولان می دهند.

عضو کمیسیون امور داخلی شوراها مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش شبانه روزی رئیس جمهور برای بهبود وضعیت موجود کشور شگفت انگیز است، اما تیمی که با وی همکاری می کند توقعات و انتظارات مردم را نمی تواند برآورده کند که این باعث می شود مردم و دولت دچار بحران شوند.

برچسب‌ها