کد خبر 156938
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰

اختصاصی حیات از نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال؛

بازگشت ژنرال به نیمکت تیم ملی؟!

بازگشت ژنرال به نیمکت تیم ملی؟!

در نشست روز گذشته هیات رئیسه فدراسیون بحث انتخاب سرمربی جدید تیم ملی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی که چند ماه دیگر باید در قطر دیدارهای جام ملت‌های 2023 آسیا را در پیش دارد سرمربی خودش را هنوز نشناخته و بعد از جام جهانی و اتمام قرارداد کارلوس کی‌روش بلاتلکیف است.

اگرچه صحبت از توافق کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران برای ادامه همکاری مطرح بود ولی این روزها از گوشه و کنار خبر می‌رسد کی‌روش با فدراسیون فوتبال قطر به توافق رسیده تا روی نیمکت این تیم آسیایی که میزبان جام ملت‌ها هم هست بنشیند و این یعنی نیمکت تیم ملی ایران قطعاً باید دنبال یک چهره جدید باشد.

در روزها و هفته‌های گذشته اسامی مختلفی پیرامون نیمکت تیم ملی مطرح شد و ابتدا اختلاف بر سر گزینه داخلی و خارجی بود ولی با توجه به جمیع شرایط و نشست روز گذشته اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اگرچه به جمع بندی بر سر گزینه نهایی ختم نشد ولی مواردی از جمله ایرانی بودن سرمربی بعدی تیم ملی و البته مطرح شدن یک نام که در حال حاضر نزدیک ترین انتخاب فدراسیون است به تصویب اکثریت رسید.

 

قلعه‌نویی سرمربی جدید تیم ملی؟

اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اگرچه بر سر ایرانی یا خارجی بودن سرمربی بعدی تیم ملی اختلاف داشتند ولی مواردی از جمله نوسانات ارزی و مشکلات مالی فدراسیون فوتبال و البته درپیش بودن تورنمنت مهمی مثل جام ملت‌های آسیا و نبود زمان برای آشنایی سرمربی جدید با فضای فوتبال ایران باعث شد جمع بندی روی گزینه ایرانی باشد و بررسی افراد مختلف اعضا را به محتمل‌ترین نام این روزها یعنی امیر قلعه‌نویی رساند. پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر اگرچه شرایط خوبی در تیم باشگاهی خود یعنی گل گهر سیرجان دارد ولی سودای نشستن دوباره روی نیمکت تیم ملی در سال‌های اخیر در سرش وجود داشت و الان هم فرصت مناسبی است تا برخلاف دور قبل با کوله باری از تجربه هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد.

 

مجیدی گزینه نیست

برخلاف موردی که روز گذشته مطرح شد، فرهاد مجیدی گزینه نیمکت تیم ملی نیست و اگرچه نامش در هیات رئیسه مطرح شد ولی روی آن جمع بندی وجود نداشت و همان ابتدا این گزینه منتفی شد. نداشتن تجربه کافی و البته نتایج نه چندان قابل قبول او در لیگ امارات و البته قراردادی که با باشگاه الاتحاد کلبا دارد او را از فهرست گزینه های نیمکت تیم ملی خارج می‌کند. سایر گزینه ها از جمله جواد نکونام، یحیی گل محمدی و علی دایی هم هرکدام پیش از این به دلایلی از فهرست نفرات کنار رفته بودند.

 

بندی در قرارداد با گل گهر

در قرارداد قلعه نویی با گل گهر بندی وجود دارد که در صورت داشتن پیشنهاد از تیم ملی می‌تواند آن را فسخ کرده و یک طرفه جدا شود. از سوی دیگر با وجود دولتی بودن کارخانه گل گهر سیرجان و البته ارتباط خوبی که ایزد سیف اله پور، مدیرعامل این باشگاه با حمید سجادی دارد و یکی از مشاورین او محسوب می‌شود در صورت نبود این بند هم مشکلی برای جدایی قلعه نویی از گل گهر نبود و حتی شنیده می‌شود باشگاه گزینه جانشینی قلعه نویی را هم از الان انتخاب کرده است.

 

در انتظار معرفی؟

در حال حاضر قلعه نویی فقط یک مخالف در هیات رئیسه فدارسیون فوتبال دارد و سایر اعضا روی او به جمع بندی رسیده‌اند. با این وجود باید موارد متعددی در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی بررسی شده و نظر حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان هم در این مورد حائز اهمیت است. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و گزینه جدی دیگری مطرح نشود احتمالاً طی روزهای آینده و جلسه بعدی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی خواهد شد.

برچسب‌ها