کد خبر 156154
۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱

افشاگری از تبعیض در دوران رئیس فدراسیون فراری

افشاگری از تبعیض در دوران رئیس فدراسیون فراری

عضو شورای فنی بوکس گفت: نزدیک به دو دهه است در بوکس ایران حضور دارم اما طی دوران ریاست ثوری بر فدراسیون بوکس شاهد بدترین سال‌های این رشته در کشورمان بودم.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ عضو شورای فنی بوکس معتقد است در زمان ریاست حسین ثوری، تبعیض و ناعدالتی در فدراسیون بیداد می‌کرد.
پناهندگی ناگهانی رییس وقت فدراسیون بوکس با واکنش‌های تند و تیز اهالی این رشته ورزشی همراه شده و بسیاری از آنها اعلام کرده‌اند در دوران ریاست حسین ثوری؛ از تبعیض و ناعدالتی تا رفت و آمد کارچاق‌کن‌ها وجود داشته است.
فروتن گل آرا ملی پوش سابق بوکس یکی دیگر از منتقدان رییس پیشین فدراسیون بوکس بوده و اعتقاد دارد این رشته برای احیا نیازمند همدلی است. او سال 1394 به مدال طلای تورنمنت اسلواکی رسید و در پایان به عنوان بهترین بوکسور این رقابت‌ها انتخاب شد. گل‌آرا سال 1397 مدعی حضور در تیم ملی برای شرکت در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا بود اما فدراسیون تحت هدایت ثوری روی نام او خط قرمز کشید.
او دو سال بعد اعلام کرد در جاکارتا می‌توانست حرفی برای گفتن داشته باشد و حتی مدال بگیرد ولی همه اتفاقات را فراموش کرده و مسببان غیبت در این رقابت‌ها را بخشیده است.
فروتن گل آرا با اشاره به شرایط نامساعد بوکس ایران، اظهار داشت:
طی 5 تا 6 سال گذشته، تبعیض و احجاف زیادی در حق بوکسورها و مربیان مطرح این رشته صورت گرفت و این مسئله باعث افت بوکس ایران شد.
وی ادامه داد:
نزدیک به دو دهه است در بوکس ایران حضور دارم اما طی دوران ریاست ثوری بر فدراسیون بوکس شاهد بدترین سال‌های این رشته در کشورمان بودم.
عضو شورای فنی بوکس تصریح کرد:
بوکسورهای جوان و نوجوان زیادی را می‌شناسم که می‌توانستند در سطح کشور مدال‌آور شوند اما در حالی که هنوز در ابتدای راه بودند، به دلیل تبعیض‌ها و حق‌خوری‌ها این رشته را کنار گذاشتند.
وی افزود:
گاهی می‌دیدم ورزشکاری در قهرمانی کشور مقام می‌آورد و قهرمان می‌شد اما به دلیل اینکه فدراسیون با استان و پیشکسوتان شهرش مشکل و زاویه داشت، اجازه حضور در تیم ملی را به او نمی‌دادند.
گل آرا اضافه کرد:
ورزشکارانی هم بودند که وقتی وارد مسابقات قهرمانی کشور می‌شدند، علیرغم اینکه شایستگی و توانایی زیادی داشتند، به همین دلایل تحت استرس و فشار زیادی قرار گرفته و به دلیل آشفتگی روحی آن‌طور که باید عملکرد خوبی مانند زمان تمرینات از خود نشان نمی‌دادند.
ملی پوش سابق بوکس ایران که چند سال پیش از بوکس کنار کشید، به ایسنا گفت:
سال 2018 قرار بود به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام شوم اما یک‌شبه اسمم را خط زدند که تنها به دلیل ظلم و تبعیض‌های کادر فنی تیم ملی بوکس در زمان ثوری بود؛ به همین خاطر از این رشته کنار کشیدم و اکنون امیدوارم عضوی کوچک برای کمک به بوکس کشورمان در این شرایط باشم.
وی به روی کار آمدن روح الله حسینی به عنوان سرپرست جدید فدراسیون بوکس هم اشاره کرد و در پایان خاطرنشان کرد:
 حسینی خودش از بدنه بوکس است و برنامه‌های خوبی هم دارد. به نظرم اگر جامعه بوکس تسویه حساب‌های شخصی را کنار بگذارند و منافع ملی در اولویت قرار گیرد، بوکس ما می‌تواند از این شرایط بحرانی خارج شود.

 

برچسب‌ها