کد خبر 154430
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰

محمدرضا مهدوی در گفتگو با حیات:

به تیم ملی چه دادیم که حالا از آنها طلبکار هستیم؟/ بدترین زمان ممکن برای برگزاری دربی بود

به تیم ملی چه دادیم که حالا از آنها طلبکار هستیم؟/ بدترین زمان ممکن برای برگزاری دربی بود

پیشکسوت فوتبال در مورد تیم ملی و عملکرد ملی پوشان در جام جهانی و همچنین شروع دوباره لیگ با دربی پایتخت صحبت کرد.

محمدرضا مهدوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی حیات؛ در خصوص وضعیت تیم ملی در جام جهانی و حذف در مرحله گروهی این مسابقات اظهار داشت: متاسفانه تیم ما از جام جهانی حذف شد و با اینکه شانس صعود از این مرحله را داشتیم ولی اتفاقات به شکلی رقم نخورد که به خواسته‌مان برسیم و با وجود اینکه بچه ها تا آخرین نفس تلاش خودشان را کردند ولی خب فوتبال همین است و همیشه به آن چیزی که دوست دارید نمی‌رسید. الان هم متاسفانه جو به شدت علیه تیم ملی انتقادی است ولی ما باید توجه کنیم که به این تیم و به این بچه ها چه دادیم که انتظار صعود از آنها را داریم. ما در تدارکات و برنامه ریزی شباهتی حتی به سایر تیم‌های آسیایی نداشتیم و در نتیجه هم این را دیدیدم. وقتی بقیه کشورها از الان برای جام جهانی بعدی خودشان برنامه ریزی کردند ما از جام جهانی قبلی تا الان 4 بار سرمربی تغییر دادیم و 3 بار رئیس فدراسیون عوض کردیم. خب مشخص است با این روش رسیدن به موفقیت سخت است.

وی در مورد انتقاداتی که به کی‌روش صورت می‌گیرد گفت: این انتقادها را چه کسی انجام می‌دهد و آیا آن شخص صاحب نظر محسوب می‌شود یا نه؟ همانطور که گفتم ما تدارک خوبی برای جام جهانی نداشتیم و کی‌روش هم دیر به تیم اضافه شد و بازی‌های تدارکاتی لازم در این فرصت کم برایش به شکلی فراهم نبود که بتواند تغییرات مد نظرش را اعمال کند. شما نگاه کنید در بازی اول مقابل انگلیس سردار آزمون را نداشتیم، علیرضا جهانبخش در شرایط روحی مناسبی نبود و سعید عزت اللهی هم سرحال نبود. ضمن اینکه مصدومیت بیرانوند در دقایق ابتدایی بازی مثل یک شوک منفی برای تیم بود و باعث شد روحیه بچه ها خراب شود. این را هم در نظر بگیرید کی‌روش از سیستم و چینشی استفاده کرد که نتوانست در بازی‌های دوستانه آن را تست کند و اگر این شرایط فراهم بود نتایج به شکل دیگری رقم می‌خورد. ما می‌توانستیم مثل نیمه دوم بازی با انگلیس و یا مثل بازی با ولز عمل کنیم و موفق شویم. به هر حال جام جهانی دیگر گذشته است و باید به فکر جام ملت‌ها باشیم.

پیشکسوت فوتبال در مورد اینکه آیا باید با کی‌روش ادامه دهیم یا قطع همکاری کنیم عنوان کرد: اگر بنا بر قطع همکاری با کی‌روش باشد در این مقطع چه کسی را می‌خواهیم بیاوریم؟ باید یک برنامه ریزی مشخص برای آن داشته باشیم. آیا قرار است به مربی داخلی روی بیاوریم؟ اگر اینطور است بیاید تضمین دهید این مربی هر طور عمل کرد حداقل 5 سال روی نیمکت تیم ملی خواهد نشست تا بتواند تغییر نسل دهد و برنامه هایش را پیاده کند. می‌خواهیم جواد نکونام را هم مثل امیر قلعه نویی و علی دایی روی نیمکت تیم ملی بسوزانیم؟ مثل همان کاری که با استیلی و خیلی‌های دیگر کردیم. استعدادهای زیادی را سوزاندیم و مهدوی کیا را که به آتش کشیدیم. با این شکل عمل کردن فقط سرمایه سوزی صورت می‌گیرد.

مهدوی در پایان در مورد دربی پایتخت هم که در پیش است، گفت: خیلی بد است که بعد از یک توفق طولانی، اولین بازی رسمی این دو تیم دربی است. این برنامه ریزی سازمان لیگ واقعاً اشتباه بود و باید هر تیم حداقل یک بازی قبل از این مسابقات انجام می‌داد. الان دو تیم از شرایط مسابقه به دور هستند و بازی‌های تدارکاتی‌شان هم چنگی به دل نمی‌زند و این روی کیفیت دربی بدون شک تاثیر منفی خواهد گذاشت. ضمن اینکه بدون تماشاگر بودن بازی هم باعث می‌شود در حد یک بازی تدارکاتی به نظر برسد. همه لطف فوتبال به تماشاگرانش است، خصوصاً در یک بازی حساس مثل دربی. من فوتبال وقتی برایم جذاب است که تماشاگران روی سکو اسمم را فریاد بزنند. وقتی که بگویند "مهدوی یاپ استام" و سر همین موضوع انگیزه می‌گیرم و بهترین عملکردم را نشان می‌دهم. با این تفاسیر من دربی جذابی را پی بینی نمی‌کنم.

وی در مورد اینکه با وجود بازی برای هر دو تیم، همیشه عنوان کرده پرسپولیسی است، گفت: من با افتخار پرسپولیسی هستم و افتخار می‌کنم به تمام موفقیت‌ها و جام‌هایی که در بهمن کرج و استقلال و سپاهان آوردم. من همه تیم‌های سابقم را دوست دارم ولی باز هم می‌گویم با افتخار یک پرسپولیسی هستم.

برچسب‌ها