به گزارش گروه ورزشی حیات؛ جام جهانی فوتبال یکی از پر مخاطبترین رویدادهای ورزشی دنیاست که مخاطبین زیادی دارد و در ایران هم به دلیل اقبال عمومی بالا به فوتبال چنین شرایطی وجود دارد و بخش زیادی از جمعیت کشور دیدارهای فوتبال را دنبال میکنند. در این میان یکی از مباحث پر حرف و حدیث، در آمد شبکههای تلویزیونی از پخش مسابقات است و در این راستاً اخباری پیرامون درآمد هنگفت 10 هزار میلیارد تومانی صدا و سیما از پخش این مسابقات مطرح شد که با واکنش این سازمان روبرو شده است.
روابط عمومی شبکه سه در توضیح نوشت: برابر قانون، درآمدهای حاصل از تبلیغات بازرگانی در شبکههای تلویزیونی، مستقیما به حساب خزانه کل واریز شده و هیچگونه وجهی به حساب شبکههای سیما واریز نمیگردد. لذا بدیهی است که شبکه سه سیما، وجهی بابت پخش تبلیغات بازرگانی در جامجهانی دریافت نکرده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: در خصوص اعداد و ارقام اعلام شده در خبر مذکور نیز برابر پیگیریهای انجام شده، ادعای درآمد 10 هزار میلیارد تومانی تبلیغات در برنامههای جامجهانی، اساساً کذب است و در ساختار بودجه سازمان صداوسیما، تحقق چنین ارقامی که بیشتر از بودجه یک سال رسانه ملی است، آن هم فقط در ایام جامجهانی، امکان پذیر نیست و ادعای آن در قالب تیتر یک خبر، دور از انصاف است.