کد خبر 152917
۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور:

بذرپاش از گزینه‌های وزارت راه است اما قطعی نیست

 بذرپاش از گزینه‌های وزارت راه است اما قطعی نیست

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، بذرپاش را یکی از گزینه‌های جدی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی دانست اما در عین حال گفت که این موضوع زمانی قطعی می‌شود که رئیس‌جمهور وزیر پیشنهادی را یکشنبه آینده به مجلس معرفی می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ غیبت رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت به شایعات استعفا/برکناری وی رنگ واقعیت بخشید و در نهایت دیروز اعلام شد رئیس جمهور ضمن تقدیر از تلاش‌های قاسمی در دوران مسولیت خود در وزارت راه و شهرسازی و آرزوی سلامتی برای ایشان، با استعفای رستم قاسمی در پی تشدید بیماری، موافقت کرد و شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

معمولا در این شرایط روسای جمهور گزینه نهایی خود را به عنوان سرپرست وزارتخانه‌ معرفی می‌کنند اما انتخاب افندی‌زاده نشان داد آیت‌الله رئیسی شخص دیگر را به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب خواهد کرد.

   «سیدمحمد حسینی» امروز در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران با آرزوی شفای عاجل برای «رستم قاسمی» وزیر پیشین راه و شهرسازی، درباره احتمال معرفی «مهرداد بذرپاش» برای تصدی این وزارتخانه گفت: بحث آقای بذرپاش به‌عنوان یکی از گزینه‌های جدی در دولت مطرح است اما این موضوع زمانی قطعی می‌شود که رئیس‌جمهور نامه معرفی وزیر پیشنهادی را به مجلس ارسال کند تا تکلیف این وزارتخانه معلوم شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: آقای افندی‌زاده هم که به‌عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازی انتخاب شده است، آشنایی و اشراف کافی به مسائل این حوزه دارد و در حال پیگیری امور است.

برچسب‌ها