کد خبر 148653
۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

ویژه نامه شهدای خان طومان:(7)

خان طومان، میدان شهادت مهدی بود/ جانش را برای کمک رزمنده ای عراقی گذاشت

خان طومان، میدان شهادت  مهدی بود/ جانش را برای کمک  رزمنده ای عراقی  گذاشت

اسحاق نظری گفت: برادرم قبل از آخرین اعزامش به سوریه، خانه اش را فروخت و بدهی هایش را پرداخت کرد، وقتی علت این کار را از او پرسیدم، گفت که این سفر آخر من است و دیگر به این خانه نیاز نخواهم داشت.

شهید مدافع حرم "مهدی نظری" (اول فروردین 64) همزمان با روز شهادت دایی اش "شهید عباس الیاسی" در عملیات بدر در شهرستان اندیمشک به دنیان آمد. و به عنوان فرمانده اطلاعات وعملیات گردان عمار از لشکر عملیاتی "7 ولیعصر(عج) خوزستان" به سوریه اعزام شد و در تاریخ بیستم خردادماه 95 با تیر قناسه داعشی های خبیث در منطقه خان طومان به شهادت رسید.

 

 


"اسحاق نظری" برادر شهید مدافع حرم "مهدی نظری" در گفت و گو با خبرنگار حیات گفت: خدا را شکر می کنم که بعد از نزدیک پنج سال، پیکر برادر شهیدم شناسایی شد. در طول این مدت با خودم فکر می کردم که بدن شهید مهدی چه سرنوشتی پیدا کرده است و این موضوع آزارم می داد و خدا را شکر می کنم که با این خبر روحم را به آرامش رساند.

برادر شهید "مهدی نظری" با بیان خاطره ای از آخرین اعزام برادرش به سوریه عنوان کرد: زمانی که مهدی می خواست به آخرین ماموریت خود اعزام شود، مادر و پدر با توجه به اینکه تجربه حضور مستمر در دوران دفاع مقدس را داشتند به او گفتند که دیگر  طاقت داغ دیگری را ندارند و ما هم به این بهانه مهدی را به عروسی یکی از اقوام در روستایی از توابع اهواز بردیم تا به پرواز سوریه نرسد.
وی ادامه داد: بعد از یک هفته که به خانه برگشتیم، مهدی متوجه شد که اعزام پاسدار ها به سوریه با تعویق مواجه شده است و ما به اتفاق مهدی و خانواده به روستای "شیّون" رفتیم و یک هفته ای ماندیم تا آب ها از آسیاب بی افتد که بعد از بازگشت متوجه شدیم اعزام یک هفته دیگر هم به تعویق افتاده است.

برادر شهید اشاره کرد: شهید مهدی وقتی متوجه شد، پرواز دوباره به تعویق افتاده است، به من گفت این هواپیما تا زمانی که من سوار نشوم، پرواز نمی کند و من باید بروم و قبل از اعزام هم خانه اش را فروخت و همه بدهی هایش را پرداخت کرد و زمانی که علت این کار را از او پرسیدم، گفت این سفر آخر من است و دیگر به این خانه نیاز نخواهم داشت.

وی با اشاره به نحوه شهادت برادرش در خان طومان بیان داشت: زمانی که یکی از هم رزمان عراقی شهید مهدی در منطقه خان طومان مجروح می شود، او می رود تا رزمنده را بر دوش بگیرد و به عقب برگرداند که از پشت هدف قناسه دشمن قرار می گیرد و تا جایی که اطلاع دارم پس از شهادتش، داعشی ها در منطقه کمین گذاشته بودند به طوری که حتی امکان بازگرداندن پیکر برادرم به پشت جبهه نبوده است.

انتهای پیام 

برچسب‌ها