در حال بارگذاری ...
  • هفدهمین جلسه شورای هماهنگی و سیاستگذاری روابط عمومی های بنیاد شهید برگزار شد

    هفدهمین جلسه شورای هماهنگی و سیاستگذاری روابط عمومی های بنیاد شهید و امور ایثارگران و موسسات تابعه برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار حیات، این جلسه (12 آذر ماه) با مدیریت دکترعلیرضا کریمیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر حمید ضیایی پرور، معاون فرهنگی مرکز اطلاعات و رسانه های دیجیتال، دکتر طاهره ساعدی، مدیر اجرایی پایگاه خبری حیات و مهندس میرجعفری، مدیر اجرایی پایگاه اطلاع رسانی ایثار و جمعی از مدیران و رابطین روابط عمومی مراکز استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

     

    دکتر علیرضا کریمیان مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه 12 آذرماه در هفدهمین نشست شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری روابط عمومی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و مؤسسات تابعه با اشاره به افزایش فعالیت‌های فرهنگی بنیاد در ماه‌های پایانی سال گفت: با توجه به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در دهه مبارک فجر و به‌خصوص برنامه های بزرگداشت روز شهید در اسفندماه، اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های رسانه‌ای در ایام منتهی به این مناسبت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.


    وی با اشاره به ارائه عملکرد 100 روزه فعالیت‌های دولت دوازدهم گفت: پس از ارائه این گزارش توسط رییس جمهوری محترم، تمام دستگاه‌های اجرایی نیز موظف به ارائه چنین گزارشی در حیطه فعالیت‌های خود هستند که بخش عمده پیگیری و اجرای این موضوع بر عهده روابط عمومی‌ها است.


    مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص اجرای مصوبات جلسه گذشته شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری روابط عمومی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و مؤسسات تابعه گفت: یکی از این مصوبات تشکیل شورای مناطق روابط عمومی‌ها بود که خوشبختانه راه‌اندازی شده است که البته در بخشی از مناطق هنوز به نقطه مطلوب فعالیت نرسیده است. همچنین مصوبه آموزش کارکنان روابط عمومی نیز در حال پیگیری و اجرا است.


    کریمیان ادامه داد: یکی از مسائل مربوط به روابط عمومی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران محدودیت ساختار نیروی انسانی این بخش است که مذاکرات و پیگیری برای بهبود شرایط نیروی انسانی در روابط عمومی به عمل آمده است.


    در ادامه این جلسه بحث و تبادل‌نظر پیرامون اطلاع رسانی دهه مبارک فجر و روز شهید، برگزاری چهارمین جشنواره جبهه مجازی حوزه ایثار و شهادت و چگونگی افزایش تولید محتوا برای فضای مجازی انجام شد.

     

    دکتر حمید ضیایی پرور نیز در این نشست، ضمن اشاره به فعالیت های سایت و کانال خبری حیات، اظهار داشت: با توجه به تقسیم بندی صورت گرفته، پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران (ایثار) بیشتر به انتشار اخبار رسمی بنیاد شهید و امور ایثارگران می پردازد و پایگاه اطلاع رسانی حیات در حوزه های مرتبط با ایثار و شهادت محتوا تولید می کند.

     

    ضیایی پرور افزود: در مواقعی که روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا پایگاه ایثار امکان انتشار خبری را نمی یابد، پایگاه خبری حیات می تواند با انتشار گزارش هایی در مقام پاسخگو عمل کند.

     

    معاون فرهنگی مرکز اطلاعات و رسانه های دیجیتال خاطرنشان کرد: کانال های تلگرامی استان های مختلف که زیر مجموعه بنیاد شهید هستند، باید با هم پیوندی ایجاد کنند که به صورت پراکنده عمل نشود، ضمن اینکه از مهمترین اقدامات برای پر رونق شدن کانال های خبری، می توان به عضویت در گروه های همسو و حتی غیر همسوی مرتبط با حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد.

     

    وی بیان داشت: پایگاه خبری حیات این توانایی را دارد که بسیاری از سوژه های جذاب حوزه ایثار و شهادت را در قالب خبر، گزارش، اینفوگرافیک و مصاحبه منتشر کند.

     

    دکتر حمید ضیایی پرور در ادامه با اشاره به 670 هزار کانال تلگرامی، تصریح کرد: 220 هزار کانال تلگرامی به روز می شود و از صد میلیون کاربر تلگرام، پنجاه میلیون کاربر، ایرانی هستند و دومین شبکه پر مخاطب اینترنتی نیز، اینستاگرام است که از مجموع 200 میلیون کاربر، دارای هفت میلیون و پانصد هزار کاربر ایرانی است.

     

    ضیایی پرور عنوان کرد: بیشترین پهنای باند اینترنت در ایران به تماشای ویدئو اختصاص پیدا می کند و ساعت 23 تا 24 بیشترین زمان انتشار محتوای ویدئویی محسوب می شود.

     

     معاون فرهنگی مرکز اطلاعات و رسانه های دیجیتال بیان داشت: بیشترین مصرف اینترنت را در ایران به ترتیب ایرانسل، همراه اول، شرکت مخابرات و سپس، آسیتک به خود اختصاص داده و فرمت های تولید محتوا نیز در رسانه ها در حال تغییر است، برای مثال: این روز ها ویدئو، (Photo News) که با محدودیت 130 تا 160 کاراکتری که به عکس ضمیمه می شود، بیشترین  فرمت های تولید محتوا هستند و سپس اینفوگرافیک که این امکان را دارد که هر محتوای تولید شده در قالب متن را در خود جای دهد.

     

    وی گفت: در نمایشگاه رسانه های دیجیتال امسال، بسیاری از مدیران نهاد های دیگر نمی دانستند که بنیاد شهید چه فعالیت های گسترده ای در این حوزه انجام داده است، در حالی که یکی از پر مخاطب ترین بازی های رایانه ای توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تولید شده است.

        کانال تلگرام
       کانال اینستاگرام



    مطالب مرتبط

    نظرات کاربران