در حال بارگذاری ...
  • رئیس مرکز ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید در گفتگو با حیات:

    کد «USSD» به زودی در مرکز هاتف ایجاد می شود

    بهروز بزرگی گفت: به زودی علاوه بر شماره تلفن 1616 و ثبت درخواست به صورت اینترنتی یک کد «USSD» ایجاد می شود تا عزیزان ما در خانواده شهدا و ایثارگران بتوانند از این طریق و بدون صرف هزینه درخواستشان را ارسال کنند.

     بهروز بزرگی، رئیس مرکز ارتباطات و مراجعات بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی حیات اظهار داشت: مدت زمان انتظار برای پاسخگویی به درخواست ها را به 15 روز کاهش داده ایم.

     

    بزرگی افزود: طبق نظر سنجی صورت گرفته 80 درصد مراجعان و درخواست کنندگان از نحوه رسیدگی به سوال ها و ارائه پاسخ ها ابراز رضایت کردند.

    مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید:

     

    طرح هاتف چیست؟

     

    طرح هاتف یک نوع طرح ارتباطی بین بنیاد شهید و جامعه ایثارگری است که مسوولیت ساماندهی، اثر بخشی و به نتیجه رساندن ارتباطات بین بنیاد شهید و جامعه ایثارگری را برعهده دارد، جامعه شاهد و ایثارگر در سراسر کشور می توانند از طریق طرح هاتف و تماس با شماره 1616، تمام مشکلات و خواسته های خود را با مسوولان بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح و پی گیری کنند، ارتباط غیرحضوری در پاسخ گویی به درخواست های ایثارگران، تسهیل در ارتباط و ثبت درخواست ایثارگران در بنیاد شهید و اطلاع رسانی از اهداف این سامانه به شمار می آید. مرکز هاتف سال 84 به عنوان پل ارتباطی بین جامعه ایثارگری و بنیاد شهید کلید خورد، این مرکز درخواست ها و سوالات را ثبت می کند و بسته به نوع درخواست آن را به مرجع رسیدگی کننده یا پاسخ دهنده در بنیاد شهید ارجاع می دهد و پاسخ گرفته شده از مراجه مربوطه را، به صورت پیامکی یا نامه مکتوب به سوال کننده ارسال می کند.

     

    تعداد درخواست های ثبت شده چقدر بوده است؟

     

    میزان مراجعات شامل تلفن ها، نامه ها و طرح سپاس در مجموع 16 هزارو 593 مورد در 5 ماه اول سال 96 بوده است. این میزان در سال گذشته(1395) 12 هزارو 747 مورد بوده است.

     

    علت افزایش درخواست ها چیست؟

     

    چند عامل در افزایش مراجعات دخیل بوده است، اول اینکه بتدریج میزان آگاهی و شناخت خانواده شهدا و ایثارگران از این سیستم پاسخ گویی افزایش یافته است و آن ها به جای صرف وقت و هزینه به صورت تلفنی مشکلات خود را بیان می کنند. همچنین، میزان اعتماد به بنیاد شهید برای نحوه پاسخگویی به سوال ها افزایش یافته است، زیرا که مشاهده می کنند، هر درخواستی که داشته باشند، ثبت شده و به آن پاسخ داده می شود.

     

    طرح سپاس چیست؟

     

    طرح سپاس برای تکریم خانواده شهدا و ایثارگران ایجاد شد، به موجب این طرح، مسئولان، مدیران و معاونان استان و شهر( با هماهنگی بنیاد شهید) با خانواده‌های شهدا و ایثارگر برای شنیدن مسایل و مشکلات و رسیدگی و حل آن ها خانواده‌های معظم شهداء، جانبازان و ایثارگران دیدار می کنند.

    مدت زمان پاسخگویی به درخواست ها چند روز است؟

     

    در سال های گذشته به طور متوسط، مدت زمان بین ثبت سوال و ارسال پاسخ برای سوال کننده 35 روز بود که ما این مدت را به 15 روز کاهش داده ایم، به عبارتی در حال حاضر به خاطر تعداد درخواست ها و مشکلات که سیستم بروکراسی دارد مدت انتظار برای گرفتن پاسخ سوال از سوی عزیزان در خانواده شاهد و ایثارگر به طور متوسط 15 روز است که سعی داریم آن را به مدت زمان استاندارد 10 روز و حتی کمتر برسانیم. البته درخواست هایی وجود دارد که بنا به ضرورت طی مدت 24 تا 48 ساعت پاسخ داده می شود.

     

    محتوای درخواست ها شامل چه مسایلی است؟

     

    درخواست ها بسیار متفاوت می باشد، تا قبل از ریاست حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، بیشتر سوال ها در مورد مطالبات معوقه بود ولی با پرداخت مطالبات اکنون بیشتر درخواست ها، در مورد اشتغال، مسکن، اعتراض به درصد جانبازی و نحوه تشکیل پرونده می باشد.

     

    آیا نظرسنجی در مورد میزان رضایت خانواده شهدا و ایثارگران از کار شما صورت گرفته است؟

     

    در نظرسنجی که درسال 95 صورت گرفت 74 درصد از درخواست کنندگان و مراجعان از نحوه برخورد کارشناسان رضایت داشتند و از نحوه رسیدگی به درخواست ها و گرفتن پاسخ سوال ها 80 درصد ابراز رضایت کردند.

     

    درخواست ها به چه صورت پیگیری می شود؟

     

    کارشناس ما پس از دریافت هر درخواست، (با تلفن یا از طریق سیستم اینترنتی)، با فرستنده تماس می گیرد تا هم این اطمینان را بدهد که درخواست دیده و پیگیری می شود و هم این که درباره مشکل بیشتر پرس و جو کنند. همچنین، پس از ثبت درخواست ها، به درخواست کننده کد پیگیری داده می شود تا شخص مذکور بتواند با مراجعه به سیستم اینترنتی، آن را پیگیری کند.

     

    نامه هم دریافت می کنید؟

     

    بله ما علاوه بر نامه هایی که به طور مستقیم از خانواده شهدا و ایثارگران دریافت می کنیم، نامه های متعددی هم از نهادهایی مثل دفتر مقام معظم رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، ریاست جمهوری و .. داریم که خانواده معظم شهدا و ایثارگران نوشته و درخواستشان را مطرح کرده اند و این نهادها نامه های مزبور را برای گرفتن پاسخ به ما ارجاع می دهند. در این بخش، 69 درصد نامه ها از سوی دفتر مقام معظم رهبری به ما ارجاع می شود. ما پس از گرفتن پاسخ از مراجع و بخش های مربوطه بنیاد شهید ان را دوباره به عزیزان درخواست کننده و نهادها می فرستیم.

     

    چرا از یک سازوکار ساده تر مثل پیامک برای گرفتن درخواست ها استفاده نمی کنید؟

     

    ما علاوه بر شماره تلفن 1616 و ثبت درخواست به صورت اینترنتی در حال رایزنی با شرکت مخابرات برای ایجاد یک کد «USSD» هستیم تا عزیزان ما در خانواده شهدا و ایثارگران بتوانند از این طریق و بدون صرف هزینه درخواستشان را ارسال کنند.

        کانال تلگرام
       کانال اینستاگرام



    مطالب مرتبط

    منزل شهدا، محل نزول رحمت الهی است

    منزل شهدا، محل نزول رحمت الهی است

    مدیرکل بنیاد کرمانشاه با اشاره به اینکه منزل شهدا محل نزول رحمت الهی است، اظهار داشت: ما در دیدار با خانواده شهدا، از برکت شهدای عزیز حاجات خود را می‌گیریم و امیدواریم در قیامت نیز از شفاعت این عزیزان بهره‌مند شویم.

    |

    روایت یک فرمانده از آزادسازی خرمشهر

    روایت یک فرمانده از آزادسازی خرمشهر

    آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ ترین اهداف عملیات «الی بیت‌المقدس» در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ خورشیدی صورت پذیرفت .

    |

    آزادی خرمشهر آزمون‌ بزرگ مردم ایران بود

    آزادی خرمشهر آزمون‌ بزرگ مردم ایران بود

    رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، آزادی خرمشهر را یکی از آزمون‌های بزرگ مردم همیشه در صحنه ایران دانست و گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی آزادسازی خرمشهر را موهبت الهی اعلام کردند و فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

    |

    فرمانده تکاوران نبرد خرمشهر در گفت و گو با حیات:

روز سوم خرداد تکاوران با سجده شکر و اشک ذوق وارد خرمشهر شدند
    فرمانده تکاوران نبرد خرمشهر در گفت و گو با حیات:

    روز سوم خرداد تکاوران با سجده شکر و اشک ذوق وارد خرمشهر شدند

    ناخدا صمدی گفت: در دهم اردیبهشت سال 61 عملیات بیت المقدس در چهار مرحله آغاز شد، سه قرارگاه، عملیات آزادسازی را انجام می دادند که گردان ما جزو جبهه جنوب بود، از همان روز های اول که عملیات شروع شد، ما در منطقه بودیم و در مرحله چهارم عملیات هر سه قرارگاه در راه آهن و گمرک خرمشهر به ...

    |

    نظرات کاربران