پنجشنبه 28 شهریور 1398 |

باید به سمت تحول برویم

1398/05/07 معاون وزارت آموزش و پرورش:

باید به سمت تحول برویم

حیات: معاون سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش را نمی‌توانیم مستقل از سیاست، اقتصاد، فرهنگ و فناوری بهبود دهیم، گفت: برنامه درسی رکن و محور اصلی تحول و عامل شتاب دهنده به همه عوامل است. از دست دادن تحول در برنامه درسی، تکرار بحران یادگیری است و باعث خسارت ملی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حیات، علی باقر زاده معاون توسعه و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در نشست تبیین سیاست ها و برنامه های سال 1398 آموزش و پرورش گفت: بین وضع مطلوب و وضع موجود فاصله وجود دارد. در بیرون آموزش و پرورش این سازمان باید دغدغه ملی و عزم ملی را پشت سر خود برای بهبود داشته باشد. آموزش را نمی‌توانیم مستقل از سیاست، اقتصاد، فرهنگ و فناوری بهبود دهیم. آموزش و پرورش نمی‌تواند به تنهایی پیشرفت کند، ولی می‌تواند پیشران باشد.
وی با تاکید براینکه باید تمام ظرفیت را داخل مدرسه ببریم، افزود: باید به سمت تقویت مفهوم و ماموریت مدرسه ببریم و در حال حاضر نقطه عزیمت خوبی را شروع کرده ایم.
باقر زاده تصریح کرد: بحران اصلی برای هر نظام آموزشی بحران یادگیری است و به اندازه‌ای جدی است که می‌تواند تماما ظرفیت ملی را از بین ببرد و برای جلوگیری از این نقصان ملی باید به درون مدرسه رجعت کنیم.
وی ادامه داد: مدرسه واحد تحول و مربی زمینه ساز تحول و دانش آموز عامل تحول است. برنامه درسی فرصت ساز همه این تحولات است.
معاون توسعه و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی گفت: برنامه درسی رکن و محور اصلی تحول و عامل شتاب دهنده به همه عوامل است. از دست دادن تحول در برنامه درسی، تکرار بحران یادگیری است و باعث خسارت ملی می‌شود.
باقر زاده با بیان اینکه باید از سمت مدیریت متمرکز به سمت مشارکت همه جانبه پیش برویم، تصریح کرد: باید به سمت تحول برویم، زیرا از تکرار مسیر قبلی همین نتایج کنونی به دست می‌آید.

فایل های ضمیمه :

فایل های ضمیمه :

نظرات کاربران
نظر شما
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران :
لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی :