کد خبر 252881
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹

در گفتگو با «حیات»:

«خط مقدم» ناشر تخصصی ادبیات محور مقاومت است/ «بیست و هفت روز و یک لبخند» درباره شهیدی که مدل نبود

«خط مقدم» ناشر تخصصی ادبیات محور مقاومت است/ «بیست و هفت روز و یک لبخند» درباره شهیدی که مدل نبود

مدیر انتشارات خط مقدم گفت: «خط مقدم» در هر حوزه‌ای که با محور مقاومت و مدافعان حرم مرتبط باشد کتاب دارد؛ از فرماندهان، راویان جنگ، همسران شهدا و... که امسال نیز دسته‌بندی‌های جدیدی به آن اضافه کردیم.

کُرفی مدیر انتشارات خط مقدم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: در واقع نشر خط مقدم، ناشر تخصصی ادبیات محور مقاومت است. ما در هر حوزه ای که با محور مقاومت و مدافعان حرم مرتبط باشد کتاب داریم؛ از فرماندهان، راویان جنگ، همسران شهدا و... که امسال نیز دسته بندی های جدیدی به آن اضافه کردیم.

وی ادامه داد: 3 جلد رمان از جبهه مقاومت داریم که دو جلد آن سوژه ها از شهدا هستند و یک جلد آن رمانی است در همین موضوع که داستان‌پردازی شده اند؛ همچنین در این دوره داستان پردازی کودک و نوجوان را داریم که تحت عنوان دفتر قمقمه در نمایشگاه امسال با گرافیک جدید و متن متنوع رونمایی شده است و تلاش کردیم تا کار خوبی به دست مخاطب برسد.

کُرفی افزود: علاوه بر اینها محتوای مرتبط با حاج قاسم را داریم که 13 عنوان کتاب درباره حاج قاسم است که از این تعداد 3 عنوان کتاب با نامهای «حاج قاسمی که من می شناسم»، «نامزد گلوله ها» و «سرباز قاسم سلیمانی» که کاملترین کتابی است که از میان تولیدات آثاری که تا کنون درباره حاج قاسم صورت گرفته است به تمام سوالات راجع به حاج قاسم سلیمانی پاسخ می دهد؛ همچنین «به آسمان نگاه کن» خاطرات رهبر انقلاب از شهدا و «رقص جولان بر سر میدان» خاطرات حاج قاسم سلیمانی از شهدا است که از تازه های نشر خط مقدم در این دوره از نمایشگاه است. در دو بخش تولید محتوای متنی کتابها و تولید محتوای تصویری کتابها بسیار جدی کار شده است و بازخورد بسیار خوبی از مخاطبان گرفتیم. 

«خط مقدم» ناشر تخصصی ادبیات محور مقاومت است/ «بیست و هفت روز و یک لبخند» درباره شهیدی که مدل نبود

مدیر انتشارات خط مقدم  در پاسخ به این سوال که چرا دست هر نوجوان یک نسخه از کتاب «بیست و هفت روز و یک لبخند» را می بینیم؛ گفت: در واقع این کتاب درباره شهید بابک نوری هریس است. شهیدی که به زیبایی چهره معروف بوده است و نوجوانها با آن بسیار ارتباط می گیرند. شاید اگر کسی در ابتدا به آن نگاه کند با خود فکر کند که این شهید در فضای مدلینگ فعالیت می کرده است اما این شهید با وجود چهره بسیار زیبا و بورسیه تحصیلی در کشور آلمان، به همه اینها پشت پا می زند و جزو شهدای مدافع حرم می شود.

وی تشریح کرد: مخاطبان با تصویر و محتوای کتاب شهید ارتباط بسیار خوبی برقرار کردند. وجه تسمیه این کتاب این است که شهید بابک نوری هریس در سوریه 27 حضور داشته است و یک لبحخند هم به این دلیل است که شهید بزرگوار در تمام عکسها لبخندی بر لب دارد و این بود که نام کتاب اینگونه انتخاب شد.

مدیر انتشارات خط مقدم در پایان گفت: مجموعا 70 عنوان کتاب داریم و از این تعداد 15 عنوان آن بسیار جدید است. در واقع در سی و پنجمین دوره از نمایشگاه کتابهایی درباره همسران شهدا، نوجوانان و رمان کتابهای جدیدی عرضه کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha