کد خبر 252745
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰

پایان ناکام پدرخوانده در تراکتور

پایان ناکام پدرخوانده در تراکتور

تصمیم مالک باشگاه تراکتور برای کناره‌گیری از این مسئولیت یک شکست دیگر در پرونده باشگاه‌داری خصوصی در ایران به ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ شکست تراکتور در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی و ناکامی در رسیدن به جمع چهار تیم پایانی نشان از یک فصل ناکام دیگر برای این باشگاه دارد.

بعد از شکست تراکتور در این بازی بود که صبر طرفداران این تیم لبریز شد و علیه مدیریت و مالکیت باشگاه شعارهایی سر دادند و در واکنش به این موضوع بود که محمدرضا زنوزی مطلق، مالک باشگاه تصمیم به واگذاری این مجموعه در پایان فصل گرفت. 

زنوزی پیش از این هم در یک مقطع و در واکنش به شعارهایی که علیه وی روی سکوها سر دادن می‌شد تصمیم به واگذاری باشگاه گرفت ولی بعد از مدتی از تصمیم خود صرف نظر کرده و به این مسئولیت بازگشت ولی ظاهراً اینبار تصمیم او جدی است و قرار است تراکتور را فصل آینده با مالکیت جدیدی تصور کنیم. 

دوران حضور زنوزی روی نیمکت تراکتور با هزینه‌های هنگفت و حواشی زیاد و البته ناکامی همراه بود. 

او که از سال ۱۳۹۷ مالک باشگاه تراکتور شد در همان ابتدا با سرو صدای زیادی همراه بود و خریدهای بزرگ زنوزی در بدو ورود به تراکتور، باعث شد آن‌ها خیلی زود تبدیل به پرستاره‌ترین تیم فوتبال ایران شوند. زنوزی در لیگ هجدهم هر سه کاپیتان تیم ملی یعنی مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی را به تبریز برد و در کنار آن‌ها با آنتونی استوکس، یوکیا سوگیتا، هری فورستر، لی اروین، محسن فروزان، محمد طیبی، علی عبدالله‌زاده و علیرضا نقی‌زاده قرارداد بست. نیم فصل هم ساسان انصاری، اکبر ایمانی و محمدرضا اخباری تراکتوری شدند.

پرحاشیه‌ترین خرید این تیم البته، کوین کنستانت بازیکن سابق میلان بود که بدون حتی یک بازی و با گرفتن غرامت، تبریز را ترک کرد. سال دوم رشید مظاهری، محمدرضا خانزاده، رضا اسدی، ویلیان میمبلا و کوین فورچونه به این تیم اضافه شدند. از تراکتور پرستاره روزهای ابتدایی زنوزی اما، فعلا چیزی نمانده است. هر سه کاپیتان تیم ملی، بیشتر ستاره‌ها و تمام خارجی‌های تراکتور، تبریز را ترک کرده‌اند و آن‌ها با یکی از کم مهره‌ترین تیم‌های‌شان در تاریخ لیگ برتر، وارد فصل جدید شده‌اند.

بعد از آن هم تراکتور به تناوب در هر فصل بازیکنان نامدار زیادی به خدمت گرفت و هر بار با پروژه‌ تازه‌ای سعی داشت مسیری به سمت قهرمانی و موفقیت طی کند که در آن ناکام بود و حاصل تمام این دوران تنها یک قهرمانی جام حذفی با ساکت الهامی بود. 

زنوزی تصمیم داشت برای فصل آینده تیم قدرتمندی برای قهرمانی ببندد که حضور یحیی گل محمدی روی نیمکت و جذب چند ستاره ملی پوش در این راستا بود ولی ناکامی فصل جاری سرخپوشان تبریزی و شعار علیه زنوزی روی سکوها باعث شد وی قید ادامه باشگاه‌داری را بزند. 

این چندمین ناکامی در خصوصی سازی فوتبال ایران محسوب می‌شود و باید علت آن را ریشه یابی کرد که چرا فوتبال در بخش خصوصی در ایران جواب نمی‌دهد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha