کد خبر 252706
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷

ناوگروه ۸۶ نداجا آمریکا را تحقیر کرد

ناوگروه ۸۶ نداجا آمریکا را تحقیر کرد

ارشد نظامی ارتش در استان هرمزگان در آیین گرامیداشت اولین سالروز بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ به میهن، اعزام ناوگروه ۸۶ به ماموریت اقتدار ۳۶۰ در نظم جدید جهانی را ضامن اقتدار نظام اسلامی دانست و افزود: ناوگروه ۸۶ آمریکا را تحقیر کرد.

به گزارش گروه استانی حیات، همزمان با فرارسیدن ۲۷اردیبهشت ماه سالروز ورود ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندرمکران از ماموریت یک دور گردش پیرامون کره زمین، مراسمی با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی هرمزگان و فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش در منطقه یکم دریایی امامت برگزار شد.

در این مراسم ارشد نظامی ارتش در استان هرمزگان و جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا حرکت بزرگ ناوگروه ۸۶ را فاتح قله‌های عزتمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دور افتخار و اقتدار ناوگان نظامی ایران اسلامی گرداگرد کره زمین، با ابعاد و اهداف از پیش تعیین شده، دارای تاثیرات بسیار چشمگیر و عزت آفرین در سطح بین‍الملل و منطقه بود و این مهم عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران را در مرزهای دریایی هزاران کیلومتر جابجا کرد.

امیر دریادار دوم مقدم، حضور جوانان برومند ایران اسلامی در ناوگروه ۸۶ که توانستند برای اولین بار در تاریخ ایران زمین با ناو شکن تمام ایرانی دنا پیرامون کره زمین را دور بزنند، در راستای جامعه عمل پوشاندن به فرمان ولی امر زمان خود و بیانیه گام دوم انقلاب توصیف کرد و گفت: ناوگروه ۸۶ توانست با اهتزاز پرچم مقدس ایران اسلامی در عمق اقیانوس‌ها، پیام صلح و دوستی ملت شریف و نجیب ایران را به دنیا مخابره کنند.

ارشد نظامی ارتش در هرمزگان افزود: با حضور ناوگروه ایرانی در ۷ دریا، ۳ اقیانوس، ۵ تنگه راهبردی و استقرار در بنادر ۳ قاره جهان، پیام خودکفایی، خوداتکایی جمهوری اسلامی ایران در علم، در فناوری، در صنعت دریایی و در قدرت نظامی دریایی که مولفه اصلی و تاثیرگذار قدرت دریایی است، برای جهانیان به نمایش گذاشت.
جانشین قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نداجا اظهار داشت: حضور در این ماموریت طولانی و دشوار شایستگی‌های صنعت کشتی‌سازی نیروی دریایی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و علم و دانش فرزندان شایسته ایران را در یکی از پیچیده‌ترین و دشوارترین عرصه‌های دریانوری به اثبات رساند.

امیر دریادار دوم مقدم دریانوردی در اقیانوس‌ها و عبور از طوفان‌های سهمگین اقیانوسی را نشان از حضور کارکنانی با اراده و ایمان، شجاع، وطن پرستی، متخصص و با تجربه دانست و گفت: معنی این مهم این است که فقط یک ابر قدرت دریایی می‌تواند اینگونه باشد.

ارشد نظامی ارتش در هرمزگان گفت: ماموریت ناوگروه ۸۶ یک سفر یا دریانوردی عادی نبود بلکه هم اقتدار دریایی و هم اقتدار علمی، صنعتی و فناوری ایران را به نمایش گذاشت.
ارشد نظامی ارتش در هرمزگان موفقیت ناوگروه رزمی ۸۶ نداجا را گام اساسی و تاریخی در مسیر سیادت و آقایی ملت ایران تصریح کرد و گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعزام ناوگروه ۸۶ رزمی به ماموریت اقتدار ۳۶۰ در نظم جدید جهانی، اقتدار نظام اسلامی را روی موج دریاها و اقیانوس‌ها به نمایش گذاشت و آمریکا را تحقیر کرد.

امیر دریادار دوم مقدم ابراز امیدواری کرد: این سرآغاز تاریخ جدید برای تولید و رشد قدرت دریای جمهوری اسلامی ایران است که با این گونه ماموریت‌ها آغاز شده و با قدرت و اقتدار تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha