کد خبر 252671
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸

چمران:

مردم حل تمام مشکلات شهری را از شوراها می‌خواهند

مردم حل تمام مشکلات شهری را از شوراها می‌خواهند

رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان با بیان اینکه تمام انتظارات مردم از شوراها به حق است، گفت: مردم حل تمام مشکلات شهری را از شوراها می‌خواهند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ مهدی چمران، به مناسبت برگزاری هفتادویکمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شورای های شهرهای مرکز استان که در شهر مقدس قم در حال برگزاری است در گفتگوی خبری اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) در سال ۵۸ دستور تشکیل شوراها و نوشتن قانون شوراها را صادر کردند.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی و اتفاقات مختلف موجب شد که شوراها همزمان با مجلس شورای اسلامی شکل نگیرند، مطرح کرد: تقریبا حدود ۲۰ سال بعد از فرمان امام راحل نخستین جلسات شوراها شکل گرفت و همین موضوع موجب شد بسیاری از وظایف شوراها به سایر نهادها واگذار شود.

رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان بیان کرد: اصل هفتم و صدم تا صد و ششم قانون اساسی مرتبط با شوراها است ولی متاسفانه در موضوع شوراها واقعیت قانون پیاده‌سازی نشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز مدیریت شهری چندپارچه است، عنوان کرد: امروز تنها شهرداری با شورا کار می‌کند و سایر امور شهری به صورت مجزا عمل می‌کنند.

چمران با اشاره به اینکه گاهی اوقات ناهماهنگی‌ها موجب نارضایتی مردم می‌شود، خاطرنشان کرد: در مجموعه شوراها تلاش کرده‌ایم کمک کار و مددکار مدیران مختلف شهری باشیم.

وی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه مورد تقاضای تمام شوراهای شهر کشور است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه شوراهای شهرهای مختلف هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشتند، تصمیم گرفته شد که به صورت فصلی اجلاسیه مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان برگزار شود.

رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان افزود: در این مجمع علاوه بر انتقال تجربیات، مشکلات عمده و مشترک شوراهای شهر نیز بیان شده و به صورت بیانیه به رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارسال لایحه به مجلس نیازمند همفکری و همکاری با نمایندگان است، یادآور شد: این همکاری و همفکری توسط تمام شوراهای مراکز استان می‌تواند به بهترین شکل رقم بخورد.

چمران با بیان اینکه پروژه‌های مدیریت شهری به دو دسته تقسیم می‌شوند، گفت: پروژه‌های مترو و قطار زیرزمینی یکی از پروژه‌های مهم در کلانشهرها است که با مشارکت دولت احداث می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کاهش رفت و آمد مردم در سطح شهر می‌تواند موجب بهبود وضعیت آلایندگی هوا شود، بیان کرد: اگر وسایل حمل و نقل شهری باکیفیت، سریع و ایمن باشند، قطعا مردم از آن استقبال خواهند کرد.

رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان با بیان اینکه در سایر پروژه‌ها کم‌تر از بودجه‌های دولتی استفاده می‌شود، اظهار کرد: شهرداری‌ها باید خودکفا بوده و با عوارض مردمی شهرها اداره شوند.

وی با اشاره به اینکه وجود اختلاف نظر درمیان اعضای شوراهای اسلامی هر شهری طبیعی است، مطرح کرد: یک شورای زنده همواره دارای اختلاف نظر است و به همین دلیل مصوبه‌ها با رای گیری تائید یا رد می‌شوند.

چمران با بیان اینکه اگر اختلاف نظرها ریشه‌ای شود، مشکلاتی را به وجود خواهد آورد، عنوان کرد: اختلاف نظرها با بیان کردن و مورد بحث و بررسی قرار گرفتن باید رفع شوند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شورا باید واقعا تخصصی فکر کند، خاطرنشان کرد: مردم با رای که به نمایندگان خود دادند انتظار دارند مشکلاتشان حل شود.

رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان با بیان اینکه تمام انتظارات مردم از شوراها به حق است، تصریح کرد: مردم حل تمام مشکلات شهری را از شوراها می‌خواهند.

وی ادامه داد: حل مسائل حمل و نقل شهری، نظافت شهری، فضای سبز و بافت‌های فرسوده ازجمله اصلی‌ترین انتظارات مردم از شوراهای اسلامی شهرها است.

چمران با اشاره به اینکه از زمان شکل گیری شوراها شاهد پیشرفت در تمام شهرها بوده‌ایم، یادآور شد: روستاها نیز با استفاده از شوراها و با حمایت دولت‌ها باید آباد شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha