کد خبر 252572
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

حضور نشر «راه‌یار» با بیش از 210 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب/ تمرکز بر ناگفته‌های جنگ و انقلاب اسلامی + فیلم

حضور نشر «راه‌یار» با بیش از 210 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب/ تمرکز بر ناگفته‌های جنگ و انقلاب اسلامی + فیلم

روابط عمومی انتشارات «راه‌یار» از حضور در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با 210 عنوان کتاب خبر داد و گفت: کتاب «سرباز روز نهم» که سال گذشته به تقریظ رهبر انقلاب اسلامی رسید، کامل‌ترین کتاب درباره شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده» است.

جعفری روابط عمومی انتشارات «راه‌یار» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه انتشارات راه یار در این دوره از نمایشگاه با 210 عنوان کتاب حضور دارد، گفت: در واقع حوزه دفاع مقدس، زنان انقلاب، شهیدان مدافع حرم و... از حوزه‌هایی است که به انتشار کتاب در آن می‌پردازیم.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه با 55 عنوان نشر تازه حضور داریم. برای نمونه از تازه‌های نشر می توان به «پلاک پ» اشاره کرد. این کتاب در بردارنده خاطرات زنان شیرازی است که نقش پشتیبانی در جنگ را برعهده داشتند. «همسایه حیدر» نیز از دیگر عناوین تازه های نشر است که به بیان خاطرات زندگی شهید حسینی مقدم از شهدای مدافع حرم می پردازد.

تمرکز انتشارات «راه‌یار» بر ذکر ناگفته های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

روابط عمومی انتشارات «راه‌یار» ادامه داد: در انتشارات «راه‌یار» تمرکز بر ذکر ناگفته های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که جنبه پشتیبانی مردمی در جنگ را داشته است. برای نمونه در این زمینه می‌توان به کتاب «حوض خون» که به تقریظ مقام معظم رهبری رسید، اشاره کرد. این کتاب به نقش زنان در پشتیبانی از رزمندگان دفاع مقدس می پردازد.  

وی اضافه کرد: در این انتشارات حوزه‌ای بنام «روایت پیشرفت» وجود دارد چراکه ما معتقدیم نباید روایت انقلاب در دهه 60 متوقف شود. در همین نامگذاری‌هایی که در دهه‌های اخیر نیز وجود دارد؛ تاکید رهبر انقلاب بر تولید و پیشرفت بود. روایت پیشرفتهای کشور در فضایی که می تواند امیدآفرینی کند؛ موثر خواهد بود. 

«سرباز روز نهم» کاملترین کتاب درباره شهید صدرزاده 

جعفری در ادامه خاطرنشان کرد: از دیگر کتاب‌هایی که در حوزه ادبیات پایداری موفق‌تر بود؛ «سرباز روز نهم» است؛ که سال گذشته به تقریظ رهبر انقلاب اسلامی رسید. این کتاب در واقع کامل‌ترین کتاب درباره شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده» است.

وی افزود: درباره ایشان 6 کتاب دیگر منتشر شده است اما این کتاب آن به‌دلیل حجم بالای مصاحبه ها 7سال طول کشید و جامع‌ترین کتاب درباره شهید بوده که در متن تقریظ رهبر نیز به آن اشاره شده است. علاوه بر این کتاب نیز در زمینه سبک و الگوی تربیتی شهید صدرزاده نیز در انتشارات مجموعه «راه یار»؛ «در مکتب مصطفی» که سبک و الگوی زندگی شهید را بیان می کند منتشر شده است. 

روابط عمومی انتشارات «راه‌یار» همچنین گفت: نمایشگاه امسال در روزهای ابتدایی کم فروغ‌تر بود که حالا بعد از چند روز از استقبال بیشتری برخوردار است و امیدواریم در روزهای آینده بهتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha