کد خبر 252561
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴

خط و نشان برای مهاجمان اینتر؛ فصل تازه برای طارمی آغاز شد!

خط و نشان برای مهاجمان اینتر؛ فصل تازه برای طارمی آغاز شد!

مهدی طارمی که این فصل روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته بود، تبدیل به ستاره پورتو در هفته‌های پایانی لیگ پرتغال شده است.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ آخرین بازی مهدی طارمی در ورزشگاه دراگائو، پایانی رویایی داشت. او در دقیقه 59 به زمین رفت، باعث اخراج بازیکن حریف شد و دقیقه (8+90)، زننده گل پیروزی تیمش بود. گلی که پورتو را در رده سوم نگه داشت و باعث شد آخرین بازی خانگی این تیم، با برد تمام شود. طارمی فصل پیش، آقای گل فوتبال پرتغال بود اما این فصل بخاطر مصدومیت و علنی شدن انتقالش به اینتر، روزهای سختی را سپری کرد. چند هفته به پایان فصل اما، ستاره ایرانی پورتو اوج گرفته و حالا، می‌تواند با قهرمانی جام حذفی پرتغال یک جام دیگر به ویترین افتخارات خود اضافه کند.

هر یک ساعت یک گل

طارمی فصل پیش، 31 گل برای پورتو زد که 22 گل، در لیگ پرتغال زده شد. او با این آمار، عنوان آقای گلی لیگ را هم به دست آورد. این فصل اما، اوضاع برای طارمی خوب جلو نرفت. او تا هفته پانزدهم، فقط 3 گل زد و پس از آن، برای جام ملت‌های آسیا به قطر پرواز کرد. بازگشت طارمی از جام ملت‌ها، با مصدومیت همراه بود. بعد از پایان مصدومیت طارمی هم علنی شدن انتقال او به اینتر، باعث شد جایی در ترکیب اصلی سرجیو کونسیسائو نداشته باشد. به خطر افتادن رده سوم پورتو در لیگ، کونسیسائو را مجبور کرد از طارمی در ترکیب تیمش استفاده کند. طارمی در 6 بازی آخر پورتو در لیگ و جام حذفی، برای این تیم به میدان رفته و با 4 گل و 2 پاس گل، آماری درخشان از خودش به جا گذاشته است. آن هم در شرایطی که او نیمی از این بازی‌ها، به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شده است. طارمی در این مدت توانسته به صورت میانگین در هر 57 دقیقه، روی یک گل تاثیرگذاری مستقیم داشته باشد.

خداحافظی شیرین با قهرمانی؟

پورتو این فصل قهرمانی لیگ پرتغال را به اسپورتینگ باخته، در جام اتحادیه مقابل استوریل حذف شده و بازی سوپرجام پرتغال را هم به بنفیکا واگذار کرده است. پیشروی آن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا، فقط تا مرحله یک هشتم نهایی و رویارویی با آرسنال ادامه داشت. بازی فینال جام حذفی با اسپورتینگ، آخرین امید پورتو برای فتح یک جام در این فصل است. غیبت طارمی و دوری او از دوران اوج، نقش مهمی در ناکامی پورتو در جام‌های مختلف داشت و حالا اوج‌گیری دوباره مهاجم ایرانی، برگ برنده آن‌ها در این بازی بزرگ خواهد بود. طارمی فصل اول حضورش در پرتغال، هفته سوم توانست مقابل اسپورتینگ 3 پنالتی بگیرد و مجموعا با زدن 2 گل و پایه‌گذاری 6 گل دیگر، آمار خوبی مقابل این تیم دارد. پورتو با طارمی در 13 بازی، فقط یک شکست مقابل اسپورتینگ داشته و همین، می‌تواند آن‌ها را به فتح آخرین جام ممکن امیدوار کند.

گزینه سوم اینزاگی

طارمی بعد فینال جام حذفی، پورتو را به مقصد اینتر ترک خواهد کرد. الکسیس سانچز، قطعا از اینتر جدا خواهد شد و مارکو آرناتوویچ هم، در صورت دریافت پیشنهاد از تیمی دیگر به فروش می‌رسد. اینتر، قصد دارد فصل آینده را مثل سال‌های گذشته با 4 مهاجم آغاز کند و طارمی احتمالا پس از لائوتارو مارتینز و مارکوس تورام، سومین گزینه اینزاگی در خط حمله اینتر خواهد بود. با توجه به تغییر فرمت لیگ قهرمانان از فصل آینده، اینتر مجبور است بازی‌های بیشتری انجام دهد و طارمی، می‌تواند فرصت نسبتا زیادی برای بازی در ترکیب اینتر داشته باشد. آرناتوویچ این فصل 34 بازی و الکسیس سانچز، 31 بازی برای اینتر به زمین رفتند. سهم هر کدام از آن‌ها با وجود عملکرد پرانتقاد، بیشتر از هزار دقیقه حضور در زمین برای اینتر بود. با توجه به فرم خوب طارمی در روزهای پایانی فصل، ستاره تیم ملی ایران نشان داده قصد دارد با آمادگی بالا، به لیست اینزاگی اضافه شود و روزهای خوبی را در میلان بسازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha