کد خبر 252466
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۳

قربانی در گفتگو با «حیات»:

«قصه ننه علی» کتابی متفاوت درباره زندگی شهدا/ مستندسازی کتب دفاع مقدس بسیار دشوار است + فیلم

«قصه ننه علی» کتابی متفاوت درباره زندگی شهدا/ مستندسازی کتب دفاع مقدس بسیار دشوار است + فیلم

مدیر تولید انتشارات حماسه یاران گفت: «قصه ننه علی» از کتاب‌هایی است که می‌توان به‌عنوان کتابی متفاوت درباره زندگی شهدا به آن اشاره کرد و روایتی جذاب و خواندنی دارد. 

قربانی مدیر تولید انتشارات حماسه یاران در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ گفت: انتشارات حماسه یاران 10 سال است که در حوزه نشر کتب دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فعال است. این انتشارات 110 جلد کتاب در همین زمینه منتشر کرده است و از جمله این کتاب‌های پرفروش می‌توان به کتاب «تنها گریه کن» اشاره کرد که به خاطرات اشرف‌سادات منتظریان مادر شهید محمد معماریان پرداخته است.  

وی ادامه داد: این کتاب به تقریظ رهبر معظم  انقلاب رسیده است و ایشان در متن تقریظشان 5 بار واژه عالی را به کار برده اند به شکلی که فرموده اند: «همه چیز در این کتاب، عالی است؛ روایت، عالی؛ راوی، عالی؛ نگارش، عالی؛ سلیقه‌ی تدوین و گردآوری، عالی».  این کتاب در 200 هزار نسخه منتشر و عرضه شده است.

مدیر تولید انتشارات حماسه یاران با بیان اینکه از کتاب‌های دیگر می‌توان به «سلیمانی عزیز» اشاره کرد که درباره شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی است، افزود: تقریبا 50 روز پس از شهادت ایشان منتشر شده است این کتاب در 100 هزار نسخه منتشر شده و در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در این زمینه است، در واقع  بیش از 750 عنوان کتاب درباره ایشان وجود دارد که این کتاب یکی از پرفروش‌ترین‌هاست. «قصه ننه علی» از کتاب‌های دیگری است که می‌توان به‌عنوان کتابی متفاوت درباره زندگی شهدا به آن اشاره کرد و روایتی جذاب و خواندنی دارد. 

وی در ادامه اظهار کرد:  نگارش و انتشار کتاب در حوزه دفاع مقدس دشواری های خاص خود را دارد زیرا در وهله اول کاری است که باید به‌عنوان بخشی از تاریخ کشور نوشته و به شکل مستند باشد، این کاری دشوار است؛ لذا همین مستندسازی مکتوبات بخشی از  سختی‌هاست و باید روایت راوی را در نظر گرفته و آن را آنطور که باید تنظیم و همان را درست منتقل کنیم.

قربانی همچنین گفت: هر نویسنده‌ای شاید از پس نوشتن چنین کتاب‌هایی برنیاید و اگر ضعیف عمل شود، محصولی که به‌دست می‌آید محصولی ضعیف خواهد بود و نه‌تنها باعث پیشبرد و ترویج فرهنگ ایثار نمی‌شود بلکه ممکن است نتیجه برعکس هم داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha