کد خبر 252040
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶

واکنش جهاد اسلامی و حماس به اتفاقات رفح؛

حمله وحشیانه به رفح اهداف اسرائیل را محقق نمی‌کند/ جنگ نتانیاهو، در دور باطلی قرار گرفته است

حمله وحشیانه به رفح اهداف اسرائیل را محقق نمی‌کند/ جنگ نتانیاهو، در دور باطلی قرار گرفته است

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی به حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات و به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، محمد الهندی با تاکید براینکه رژیم صهیونیستی با حمله به رفح به هیچ یک از اهداف خود دست نخواهد یافت، گفت: مقاومت در مذاکرات انعطاف‌پذیری نشان داد و موافقت کرد که (رژیم) اسرائیل به تدریج خروج نیروهایش را متوقف کند.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: درهای مذاکراتی که نیازهای مردم فلسطین را برآورده می‌کند، هنوز باز است.

وی با اشاره به توافق اخیر میان قطر و مصر، گفت: حقیقت پشت انگیزه‌های بنیامین نتانیاهو پس از موافقت مقاومت با پیشنهاد میانجیگران در معرض دید جهانیان قرار گرفت.

جنگ نتانیاهو در دور باطلی قرار گرفته است

از سوی دیگر، خبرگزاری سما فلسطین گزارش داد که عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفته است: جنگی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ارتش آن به راه انداخته‌اند، پوچ و بدون هدف است و در یک دور باطل در حال وقوع است.

پیش‌تر دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی، گفته بود: متوجه شدیم که حماس در حال تلاش برای بازسازی نیروهای خود در جبالیا در شمال نوار غزه است.

برپایه این گزارش، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه با انتشار ۲ نقشه از فلسطینی‌ها خواست تا مناطق بیشتری را در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه و منطقه بیت لاهیا در شمال نوار غزه تخلیه کنند. این خواسته به دنبال تصمیم شورای جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترش دامنه عملیات در شهر رفح صادر شده است.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح را تائید کرد. ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است. به این ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بسته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha