کد خبر 251903
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴

برنامه‌های چهارمین روز نمایشگاه کتاب برای ادبیات پایداری

برنامه‌های چهارمین روز نمایشگاه کتاب برای ادبیات پایداری

در چهارمین روز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برنامه‌های مختلفی در حوزه ادبیات پایداری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ چهارمین روز از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور ۱۷۰۰ ناشر داخلی و خارجی آماده برگزاری برنامه‌های و نشست‌های تخصصی و عمومی است.

ناشران مختلفی در سال‌های اخیر اقدام به انتشار کتاب در حوزه ادبیات پایداری کرده‌اند که با استقبال خوب مخاطبین نیز رو به رو شده است. برخی از ناشران از جمله انتشارات نشر شهید کاظمی، نشر بعثت ۲۷، انتشارات روایت فتح، انتشارات دارخوین و ... به صورت تخصصی آثاری در این حوزه تولید و روانه بازار کتاب کرده‌اند و ناشران دیگری نیز همچون جمکران، سوره و ... نیز بخشی از تولیدات خودت را با ایجاد دفتر ادبیات پایداری به آثاری در این حوزه اختصاص داده‌اند.

بر همین اساس برنامه‌های گوناگون نقد و بررسی، نشست‌های تخصصی و رونمایی و جشن امضای آثار حوزه ادبیات پایداری به صورت روزانه در این دوره از نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود. 

گوشه‌ای برای نقد آثار ادبیات پایداری

امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت دار گوشۀ نقد نمایشگاه کتاب واقع در شبستان اصلی سه برنامه در حوزه ادبیات پایداری برگزار می‌شود. نخستین رویداد نقد و بررسی کتاب «سیاح» زندگینامه شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری است که مرتضی فرهنگی و یحیی نیازی در این نشست حضور خواهند داشت.

برنامه دوم که در ساعت ۱۶ با حضور مرتضی قاضی، محمدعلی آقامیرزایی، قادر آشنا و سید محمدمیرکاظمی برگزار می‌شود به نقد و بررسی کتاب‌های زندگی نامه شهدا، جانبازان و آزادگان اختصاص دارد.

در برنامه دیگری نیز با حضور معصومه رامهرمزی، مهدی قربانی و همچنین مهصومه اسکندری کتاب خانواده ابدی بررسی می‌شود. این کتاب روایت یکی از هزاران ترور مردم بی گناه توسط منافقین در دهه شصت است.

حاج فلسطین به نمایشگاه رسید

نشست رونمایی از کتاب «حاج فلسطین» نوشته الهه آخرتی و با حضور مهدی قربانی و میثم رشیدی مهرآبادی نیز یکی دیگر از برنامه‌های امروز در مجمع ناشران انقلاب اسلامی است.

جشن خاتون و قومندان

همچنین جشن فروش کتاب «خاتون و قومندان» تازه‌ترین اثری که به تقریظ رهبر معظم انقلاب رسید ساعت ۱۳ در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. در این مراسم ام البنین حسینی همسر شهید، مریم قربانزاده نویسنده، سید سجاد جلینی مدیر انتشارات ستاره‌ها و میثم رشیدی مهرآبادی حضور خواهند داشت.

روایت از یک شهید در غرفه روایت فتح

همچنین جشن امضای کتاب «راه سفید» زندگینامه شهید مدافع حرم محمدجعفر حسینی با حضور نویسنده و راوی کتاب در ساعت ۱۷ در غرفه روایت فتح برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha