کد خبر 251204
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰

رییس سازمان انرژی اتمی:

فشار نظام سلطه برای این بود که هدف صلح آمیز برنامه هسته ای ایران محقق نشود

فشار نظام سلطه برای این بود که هدف صلح آمیز برنامه هسته ای ایران محقق نشود

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی به ایران از سوی دشمنان خبر داد استقبال از اجلاس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای علی رغم مانع‌تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه کرده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی حیات، محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه برگزاری برگزاری میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در شهر اصفهان اظهار کرد: اگر چه فشار نظام سلطه برای اینکه اجازه دهد هدف صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران محقق نشود، اما با همه این محدودیت‌ها و هزینه‌های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است و شخصیت‌های با سابقه‌ای علی رغم مانع‌تراشی‌ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است.

وی افزود: این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه شده است.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که این مقالات و دستاوردها تراز علم و فناوری ایران را به دنیا نشان دهیم و برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم این فناوری‌ها را به سایر کشورها منتقل کنیم تا حصارها شکسته و یک نظام علمی متفاوت ایجاد شود. این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده محقق شود.

معاون رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم اهداف کمی و کیفی تعریف شده در این کنفرانس در کنار سازماندهی انجام گرفته باعث نزدیک شدن به اهداف مدنظر شود تا شاهد سرعت‌بخشی در گسترش صنایع هسته‌ای کشور به ویژه در زمینه مواردی باشیم که در سال «جهش تولید و مشارکت مردم» در خط مقدم تاثیرگذاری زندگی مردم جامعه قرار دارد.

گفتنی است مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون وی، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و ... عصر امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در اصفهان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha