کد خبر 251158
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴

در «حیات» بخوانید؛

اختلاف بین شورای شهر و شهرداری بالا گرفت/ دعوای زرگری یا نظارت گریزی؟

اختلاف بین شورای شهر و شهرداری بالا گرفت/ دعوای زرگری یا نظارت گریزی؟

قرارداد شهرداری با شرکت چینی در خصوص اتوبوس و تاکسی‌های برقی، باعث اختلافات شدید اعضای شورای شهر با شهرداری شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، در هفته‌های اخیر، اختلاف بین شورای شهر و شهرداری درباره عملکرد شهردار بالا گرفته است، یکی از موضوعاتی که اعضای شورای شهر به آن اعتراضات گسترده‌ای دارند درباره پاسخگو نبودن علیرضا زاکانی درباره قرارداد اتوبوس و تاکسی‌های برقی با چینی هاست.

هفته گذشته در دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی شهردار تهران در پشت تریبون قرار گرفت تا به انتقادات مطرح شده از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران پاسخ دهد اما در حالیکه هنوز زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود، برخی از اعضای شورای شهر تهران به نشانه اعتراض اقدام به ترک صحن شورا کردند.

ناصر امانی، عضور شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، اظهار کرد: نامه‌ای هشت صفحه‌ای نوشتیم که برخی از اعضای شورای شهر آن را امضا کردند و در آن به نحوه پاسخگویی شهرداری و عدم ارائه قرارداد با چینی‌ها به شورای شهر، اعتراض کردیم.

وی ادامه داد: ما در این نامه خواستار این موضوع شدیم که عیلرضا زاکانی، شهردار تهران ابهامات و اشکالات این قرارداد را به شورای شهر توضیح دهد و با ما در میان بگذارد.

عضور شورای شهر تهران با اشاره به قرارداد شهرداری با شرکت‌های چینی، بیان کرد: ما نه تنها جزئیات این قرارداد را نمی‌دانیم بلکه نسبت به کلیاتی که به ما توضیح دادند نیز ابهامات زیادی داریم که شهرداری باید فورا آن را شفاف سازی کند.

ناصر امانی در پاسخ به این سوال که چرا شهرداری برای ارائه قرارداد تاخیر زیادی داشته است، عنوان کرد: ما هم به این موضوع معترضیم و شهردای باید پاسخگو باشد.

گفتنی است که در آخرین جلسه شورای شهر، مهدی اقراریان، عضو شورای شهر در یک نظر جنجالی، درباره نحوه پاسخگویی شهردار تهران عنوان کرد: با یک شهردار نظارت گریز مواجه هستیم، این شهردار علاقه‌مند نیست که پاسخگوی تذکرات و سوالات ما باشد.

وی اعلام کرد: سه ماه پیش در خصوص موضوعی از شهرداری خواستار ارائه گزارشی درباره حوزه حمل و نقل شدم اما هنوز که هنوز است پاسخگوی ما نیستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha