کد خبر 250986
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰

سیدصالحی در گفتگو با «حیات»:

در بازی پرسپولیس - سپاهان عدالت برقرار نشد/ چرا فحاشی پرسپولیسی‌ها وایرال نشد؟

در بازی پرسپولیس - سپاهان عدالت برقرار نشد/ چرا فحاشی پرسپولیسی‌ها وایرال نشد؟

پیشکسوت فوتبال به حواشی تقابل پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنجم ورود کرد.

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت لیگ برتر و تقابل تیم‌های بالای جدول برای قهرمانی اظهار کرد: با توجه به نتایج دیدارهای هفته بیست و پنجم دیگر باید جنگ قهرمانی را بین استقلال و پرسپولیس در نظر بگیریم چرا که سپاهان و تراکتور از فرصتی که در بازی مستقیم برای نزدیک شدن به این دو تیم داشتند استفاده نکردند و حالا دیگر خیلی بعید است این فاصله جبران شود. تراکتور که دیگر عملاً شانسی ندارد و سپاهان هم باید اتفاقات عجیب و غریبی رقم بخورد تا در 5 بازی باقی مانده به صدر جدول برسد. پس باید جنگ قهرمانی در لیگ را بین استقلال و پرسپولیس بدانیم و تراکتور و سپاهان به عقیده من تمرکزشان بیشتر روی جام حذفی خواهد بود.

وی در مورد جنگ استقلال و پرسپولیس در بالای جدول هم توضیح داد: اختلاف یک امتیازی به هیچ وجه حاشیه امنیت برای استقلال محسوب نمی‌شود. پرسپولیس با جدیت تمام این تیم را تعقیب می‌کند و منتظر یک لغزش از سمت شاگردان نکونام است که جای این تیم را بگیرد. به نظرم نبرد سخت و حساسی است و باید به تماشای 5 هفته باقی مانده بپردازیم و ببینیم چطور عمل خواهند کرد. استقلال صدرنشین است و طبعاً شانس بالاتری دارد و باید بدون توجه به حریف فقط به این فکر کند که 5 بازی بعدی خودش را هرطور شده ببرد و قهرمان شود. پرسپولیس هم احتمالاً امتیاز نخواهد داد و تا هفته پایانی استقلال را تعقیب می‌کند.

پیشکسوت فوتبال در مورد برکناری علی خطیر و تاثیرش روی روند استقلال گفت: این موضوع یک خوبی دارد و یک بدی. اینکه استقلال در شرایط خاصی قرار دارد. خطیر و نکونام از ابتدای فصل با هم مشکل داشتند و حالا اگر جدایی خطیر باعث آرامش تیم و بالارفتن تمرکز نکونام شود می‌تواند برای تیم خوب باشد و اگر بدتر باعث شود تیم به حاشیه برود می‌تواند به ضررشان تمام شود. مثلاً اگر خطیر الان بیاید مصاحبه کند می‌تواند استقلال را به حاشیه ببرد. هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و باید دید چه خواهد شد. ولی سوای این موارد نکونام این فصل کار بزرگی انجام داده و بدون اردوهای خوب و بازی‌های تدارکاتی و جذب بازیکنان مورد نظرش تیم را در کورس قهرمانی نگه داشته است و به او خسته نباشید می‌گویم.

سیدصالحی در پایان با اشاره به حواشی تقابل پرسپولیس و سپاهان هم توضیح داد: به نظر من موارد این چنینی از چند روز پیش از شروع مسابقه و توسط بازیکنان و پیشکسوتان شروع می‌شود. یک اختلافی روی سکوهای دو تیم وجود دارد و این عزیزان در آتش این اختلاف می‌دمند. صرفاً نمی‌گویم فقط استوری امید نورافکن باعث این ماجراها شد ولی به هر حال موارد این چنینی تاثیرگذار است. بعد هم یک انتقادی از رسانه‌ها دارم که چرا عادلانه با موارد این چنینی برخورد نمی‌کنند. من حرکت آن پیرمرد را تایید نمی‌کنم و هیچ انسانی چنین کاری نمی‌کند. توهین به نوامیس مردم توهین به ناموس خود ماست ولی سوال من این است که چرا همین یک مورد را وایرال کردید؟ چرا فحاشی پرسپولیسی‌ها به سپاهان وایرال نشد؟ چرا فحش به بازیکنان و خانواده‌شان وایرال نشد؟ فقط همان یک نفر توهین کرد؟ این مسائلی است که می‌بینیم و نمی‌شود در قبالش سکوت کرد. دیگران هم نمی‌توانند بگویند ما این را ندیدیم.

وی در پایان گفت: از پیشکسوتان محترم می‌خواهم حقیقت را بگویند و به دنبال فالوور و مسائل این چنینی نباشند. اگر می‌خواهیم این جو و فضا درست شود باید دست از نگاه رنگی برداریم و حقیقت را بگوییم. من حرکت آن پیرمرد را تایید نمی‌کنم ولی باید به همه موارد آن بازی پرداخته شود نه حرف آن یک نفر. به نظرم در بازی پرسپولیس و سپاهان از این نظر عدایت رعایت نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha