کد خبر 250707
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰

اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان

اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان

اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان «دوست من کتاب» با حضور شخصیت‌های فرهنگی، مسئولان ملی و استانی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های حیات؛ اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان «دوست من کتاب» با حضور محمدرضا اسفاری مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ضمن تبریک بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: در جشنواره ملی شعر و داستان "دوست من کتاب" 850 اثر از 31 استان مورد داوری قرار گرفت و 42 نفر به عنوان برگزیده در این مراسم مورد تجلیل قرار می‌گیرند. در مرحله نخست این جشنواره 19 استان و در مرحله دوم 31 استان مشارکت کردند.

عاطفه زارعی با بیان اینکه هر کجا خبری از تمدن، پیشرفت و توسعه به گوش می‌رسد سرنخ‌هایی از کتاب و کتابت به خوبی مشهود است گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناخت واقع‌بینانه از ادبیات کودکان و نوجوانان و تلاش مستمر برای پی‌ بردن به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالقوه آنها ضمن شناسایی استعدادها و پرورش اندیشه‌ها در راستای غنی‌سازی و ترویج فرهنگ و ادبیات ایران است‌.

وی عنوان کرد: با توجه به رسالت و ماموریت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی؛ محفل‌های ادبی راه‌اندازی و از دل این محفل جشنواره ملی شعر و داستان دوست من کتاب متولد شد که نخستین دوره آن تیرماه 1400 برگزار شد و امروز شاهد برگزاری دومین دوره اختتامیه هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اعلام کرد: در کنار محفل ادبی، محفل قرآنی نیز در کتابخانه‌های عمومی شکل گرفت و به همین دلیل بخش ویژه دومین دوره جشنواره با محوریت قرآن و عترت پیامبر(ص) تعریف شد.

در پایان مراسم از دکتر قاسمی‌فرزاد استاندار همدان به دلیل حمایت‌ها و پشتیبانی‌های فرهنگی در امر کتابخوانی تجلیل و همچنین از برگزیدگان و داوران جشنواره تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha