کد خبر 250574
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

تشریح نحوه تخصیص فوق‌العاده خاص پرستاران و کادر درمان در بودجه 1403 + فیلم

تشریح نحوه تخصیص فوق‌العاده خاص پرستاران و کادر درمان در بودجه 1403 + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در صحن مجلس تصویب شد که وزارت بهداشت فوق‌العاده خاصی را از محل اعتبارات داخلی خود تا سقف ده هزار میلیارد تومان برای پرستاران در نظر بگیرد.

علی‌اصغر عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در رابطه با تصویب فوق العاده خاص پرستاران و کادر درمان در جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ گفت: ما در کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق بودجه 1403 به دنبال این بودیم که کمبود حقوق بعضی از اقشاری که حقوق پایینی دارند را با اختصاص فوق‌العاده‌های خاص جبران کنیم.

وی با اشاره اینکه مجلس بدون درنظر گرفتن منابع مالی مورد نیاز برای پرداخت این فوق‌العاده خاص نمی‌توانست راسا و بدون همکاری با دولت اقدام کند، تاکید کرد: الحمدلله وزارت بهداشت پس از مذاکراتی که با مجلس صورت گرفت پذیرفت که از محل اعتبارات جاری داخلی و صرفه‌جویی‌هایی که انجام می‌دهد فوق‌العاده خاص و ویژه‌ای را برای پرستاران عزیزمان درنظر گرفته شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پرستاران در خط مقدم جبهه سلامت کشور حضور دارند و نباید سطح حقوق دریافتی‌شان پایین باشد افزود: امروز در جریان بررسی اصلاحات شورای نگهبان بر لایحه بودجه 1403 در صحن مجلس تصویب شد که وزارت بهداشت فوق‌العاده خاصی را از محل اعتبارات داخلی خود تا سقف ده هزار میلیارد تومان برای پرستاران درنظر بگیرد.

عنابستانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار حیات مبنی بر اینکه آیا این فوق‌العاده خاص شامل حال همه پرستاران می‌شود یا خیر؟ گفت: دایره شمول این فوق‌العاده پس از تدوین آئین‌نامه‌های داخلی مربوطه در وزارت بهداشت مشخص خواهد شد؛ اما ما امیدواریم که شامل حال همه پرستاران عزیز بشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha