کد خبر 250538
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۰

در گفتگو با «حیات» عنوان شد:

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر؛ روایتگر نقش زنان ایثارگر

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر؛ روایتگر نقش زنان ایثارگر

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر گفت: پنجمین دوره این رخداد فرهنگی هنری پس از ۱۵ سال با فراخوان آثار برتر درباره زنان ایثارگر انقلاب و جبهه مقاومت و الگوی سوم زن مسلمان در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر با موضوع نقش زنان ایثارگر و جایگاه حماسی آنان در انقلاب و جبهه مقاومت در تیرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه انقلابی گری زنان و پرچمداری آنها در نهضت اسلامی اصلی ترین هدف این جشنواره است.

ناصر باکیده دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره این جشنواره که با اشاره به پنجمین دوره جشنواره پس از چهار دوره امسال برگزار خواهد شد، گفت: پنجمین دوره این رخداد فرهنگی هنری پس از ۱۵ سال با فراخوان آثار برتر درباره زنان ایثارگر  انقلاب و جبهه مقاومت و الگوی سوم زن مسلمان در تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اسامی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره افزود: حسین قنادیان، جواد جباری، علیرضا مزینانی ، فرهاد قائمیان، محمد صنعتی، انسیه شاه حسینی، نرگس معدنی پور، محمد کرم اللهی و شهره پیرانی اعضای این شورا هستند.

دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر اضافه کرد: فارغ از دقت و بررسی تکنیک‌ها، تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره‌ها در انتخاب آثار بر مبنای پیام فیلم است. همچنین احتمال فراخوان طرح و فیلمنامه فیلم‌های کوتاه ۱۳۵ ثانیه‌ای وجود دارد و «نقش زنان و کودکان در مقاومت» و «حجاب و عفاف» دو بخش ویژه جشنواره خواهد بود.

باکیده با اشاره به اینکه شرکت در این جشنواره برای عموم آزاد است، گفت: جشنواره فیلم کوثر در پنجمین دوره برگزاری خود می‌تواند باب گفتمانی را برای پاسخگویی به مسائل زنان و طرح رویکردهای متعالی انقلاب اسلامی در خصوص زن و خانواده در جامعه ما ایجاد کند. پنجمین دوره این رخداد فرهنگی هنری در تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha