کد خبر 250352
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

نقش خلیج‌فارس در تحولات اقتصادی و سیاسی جهان بر کسی پوشیده نیست

نقش خلیج‌فارس در تحولات اقتصادی و سیاسی جهان بر کسی پوشیده نیست

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه خلیج‌ همیشه فارس با امنیت ملی عجین شده و ایران نیز از آن دفاع خواهد کرد، گفت: نقش خلیج‌فارس در تحولات اقتصادی و سیاسی جهان بر کسی پوشیده نیست و ملت ایران هیچ‌گاه در برابر تحریف ارزش‌های خود کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده روز دوشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی خلیج‌فارس که به مناسبت گرامیداشت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج‌فارس برگزار شد، افزود :امروز خلیج‌فارس با مساله امنیت ملی کشور عجین است و این ۲ را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

وی تهدید و ستیز با استقلال و امنیت ملی را از جمله راهبردهای اصلی دشمن بر علیه ایران دانست و عنوان کرد: خلیج‌فارس برای دشمن بهانه‌ای است و ملت ایران نیز به این مهم رسیده است که خلیج‌فارس نماد اقتدار، امنیت و استقلال ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، با اشاره به اینکه ملت ایران در برابر هرگونه تحریف در خصوص خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد، بیان کرد: امروز مساله خلیج‌فارس به یک وفاق ملی همگانی تبدیل شده است و نام خلیج‌فارس ایرانیان داخل و خارج از کشور را دور خود جمع کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، خلیج‌فارس را دارای یک امتداد تاریخی و تمدنی دانست و خاطرنشان کرد: روز خلیج‌فارس را در راستای تاریخ و تمدن ایران بزرگ شناخته می‌شود و نقش خلیج‌فارس در تحولات اقتصادی و سیاسی جهان بر کسی پوشیده نیست

وی با بیان این نکته که نام خلیج‌فارس با هویت ملی و ایرانی هم راستا است، مطرح کرد: بر اساس اسناد دینی و تاریخی، نام خلیج فارس بر زبان مبارک پیامبر اکرم (ص) نیز جاری شده و در آیات و روایات هم به آن اشاره شده است.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: نخستین شخصی که شیطنت تغییر نام خلیج‌فارس را انجام داد و بر زبان جاری کرد؛ نماینده انگلیس در بحرین تازه جدا شده بود؛ اما بدانند که ایران امروز با تمامی تلاش و ظرفیت‌های خود از نام خلیج‌فارس دفاع خواهد کرد.

استاندار: روز ملی خلیج‌فارس بهانه‌ای برای معرفی فرهنگ و هنر غنی هرمزگان است

استاندار هرمزگان نیز با اشاره به اینکه روز ملی خلیج‌فارس بهانه‌ای برای معرفی فرهنگ و هنر غنی منطقه است، بیان کرد: یکی از وظایف ما زنده نگه داشتن تاریخ و هویت خلیج‌فارس است که این هویت و تاریخ، نشانه‌هایی مثل موسیقی، فرهنگ و آداب و رسوم دارد.

مهدی دوستی اظهار کرد: روز خلیج‌فارس در واقع یادآور یکی از مجموعه فتوحات گسترده ملت ایران در طول تاریخ است.

وی با تاکید بر اهمیت روز ملی خلیج‌فارس، اخراج پرتغالی‌ها از این منطقه را همچون روزهای بزرگ شکست مغول‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها از ایرانیان دانست و افزود: آزادسازی خلیج‌فارس به دست دلاوردان ایرانی در سال ۱۶۲۲ میلادی مثل آزادسازی خرمشهر بوده و اهمیت زیادی دارد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان، با اشاره به اینکه خلیج‌فارس خانه‌ما است گفت: این روز نشانه‌ حراست از نمادهای هویتی و پاسداری از خلیج‌فارس است و امروز ما وظیفه مهمی برای دفاع از نام، محیط زیست و مردمان این منطقه، برعهده داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha