کد خبر 221291
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵

چمران بیان کرد؛

تاثیر منفی معماری های غلط بر ترویج بی حجایی

تاثیر منفی معماری های غلط بر ترویج بی حجایی

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: فرهنگ از خانه و محله شکل میگیرد لذا در خانه های کنونی با کشیدن پرده وسعت دید بسیار است و در واقع آغاز بی حجابی از پرده کنار کشیدن آغاز می شود که این از معایب زندگی شهری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ صبح امروز ۱۹ مهرماه، سومین اجلاسیه مجمع روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان ها و ششمین اجلاسیه شهرهای حماسه ساز انقلاب اسلامی با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، نرگس معدنی پور رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، حجت الاسلام حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه تهران و روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان ها برگزار شد.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم گفت: در بسیاری از موارد اعضای شورای شهر می توانند بسیار موفق عمل کنند. ما در شهرهای خودمان معماری اسلامی داریم و محور ساخت شهرها بر پایه مساجد استوار است.

وی افزود: در واقع کوچکترین سلول در شهر همان سلول خانواده است. ساختار شهری ما از خانواده شکل میگیرد و سپس به محله می رسد. لذا محله بدون مسجد بی ارزش می شود. به گفته حاج اقا علی اکبری در شهرسازی جدید ساختار ها بهم ریخته است و دیگر مسجد محور محله نیست و صرفا ساختمان هایی بلندمرتبه ساخته می شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد: طبق قانون باید در ازای هر ۳۰۰ واحد مسکونی یک مسجد، درمانگاه و مدرسه داشته باشد. در کمیسیون ماده ۵ شهر تهران نیز به این توجه ویژه می شود. متاسفانه در منطقه ۲۲ شهر تهران که بیشترین تراکم را دارد فارغ از عدم ساخت مسجد شاهد کمترین میزان ساخت مدرسه به نسبت کل کشور هستیم.

چمران ادامه داد: شورای شهر مطابق قانون اساسی مسئولیت بسیار مهمی را برعهده دارد. البته متاسفانه در قوانین بعدی به مسئولیت شورای شهر آسیب جدی وارد شد. عده ای نیز کماکان سعی دارند مسئولیت شوراهای شهر را کاهش دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه در قانون تشکیل جلساتی مانند امروز وجود ندارد اما با تشکیل این جلسات شاهد انسجام شوراهای شهر خواهیم بود و از پراکندگی ها جلوگیری خواهیم کرد. بایستی با یکدیگر مشکلات را احصا و در جهت رفع آن حرکت نماییم. در ادوار گذشته حدود ۹۰ لایحه به مجلس رفت که حدود نیمی از آن به قانون تبدیل شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: فرهنگ از خانه و محله شکل میگیرد لذا در خانه های کنونی با کشیدن پرده وسعت دید بسیار است و در واقع آغاز بی حجابی از پرده کنار کشیدن آغاز می شود که این از معایب زندگی شهری است.

وی گفت: مقوله فرهنگ صرفا با افزایش بودجه ترویج و اصلاح نمی شود. کار فرهنگی بسیار زمان بر و عمیق است. نمی شود به راحتی برای یک ملت فرهنگ ساخت. صهیونیست ها به دنبال اشاعه بی فرهنگی هستند.

چمران افزود: ما در امور فرهنگی متاسفانه بسیار ضعیف عمل کردیم که در اغتشاشات سال گذشته نیز شاهد برنامه ریزی ۱۰ ساله دشمن بودیم البته که این نقشه پلید با تدبیر رهبرانقلاب با شکست مواجه شد.

وی تصریح کرد: براساس آمارهای رسمی اکنون مردم و کودکان فلسطینی زیر آتش باران رژیم صهیونیستی هستند. ما باید بتوانیم با کار فرهنگی عمیق دشمن را شکست دهیم. باید بتوانیم با مساجد و امامان جمعه هماهنگ باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در شورای محلات، باید مساجد محور باشند چه بسا که انقلاب ما از مساجد آغاز شد و در مساجد آموزش نظامی می دادند. در گذشته مراسم های عروسی در مساجد برگزار می شد و امروز باید این فرهنگ دوباره جان بگیرد. باید اعضای شورای شهر جلسات خود را در مساجد برگزار کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha