کد خبر 220277
۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

محمد حسین لطیفی در گفتگو با «حیات» خبر داد؛

امسال در قامت تهیه کننده به جشنواره فیلم فجر می‌آیم/ برای حضور مجدد در شبکه نمایش خانگی تعجیل ندارم

امسال در قامت تهیه کننده به جشنواره فیلم فجر می‌آیم/ برای حضور مجدد در شبکه نمایش خانگی تعجیل ندارم

نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: امیدوارم امسال بتوانم در قامت تهیه کننده در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشم.

محمد حسین لطیفی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده های اهداکننده عضو شهدا و ایثارگران با اشاره به چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به خبرنگار فرهنگی حیات گفت: امیدوارم امسال بتوانم در قامت تهیه کننده در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشم.

وی افزود: در واقع پروانه ساخت فیلم اخذ شده و انشالله بتوانیم به همت عوامل تولید و بازیگران فیلمی فاخر و درخور لیافت مخاطبان را در جشنواره فیلم فجر به روی پرده نقره ای سینما اکران کنیم.

لطیفی در پاسخ به این پرسش که آیا قصد حضور مجدد در شبکه نمایش خانگی را دارید یا خیر، توضیح داد: با توجه به اینکه به نوعی مسیر شبکه نمایش خانگی برای سایر همکارانم با سریال قلب یخی به کارگردانی بنده هموار شد اما امروز احساس میکنم تعجیل در این حضور به صلاح نیست. در واقع پیشنهادات بسیاری برای ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی به من ارائه شده اما هنوز تصمیم جدی دراین خصوص نگرفته ام.

این کارگردان سرشناس تلویزیون و سینما در مراسم تجلیل از خانواده های اهداکننده عضو شهدا و ایثارگران با بیان یک جمله طلایی بیان کرد که در لحظه ممات، حیات برای اهدا کننده وجود دارد و چه زیباست لحظه اهدای عضو و جان بخشی به بیمار در صف اهدا.

لطیفی در پاسخ به این پرسش که آیا با وجود کاهش آمار اهدای عضو در کشور پس از پاندمی کرونا و افزایش چشمگیر بیماران در صف اهدای عضو قصد دارید که در این مسیر هم پیمان شوید و در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو در میان ایرانیان به تولید فیلم یا سریال بپردازید، گفت: به نظرم اینکه صرفا یک فیلم یا سریال با این مضمون ساخته شود، خوشایند و تاثیرگذار نخواهد بود، اما در پروژه های مختلف می شود به صورت بهینه فرهنگ اهدای عضور را در جامعه ترویج داد.

وی در این باره ادامه داد: یعنی باید بخشی از یک سریال یا فیلم در شرایطی قرار بگیرد که قهرمان قصه برای مخاطب به عنوان یک الگو عمل کند، یعنی مخاطب با دیدن قهرمان قصه او را الگو قرار دهد و سبب ایجاد انگیزه در فرد شود.

این کارگردان سرشناس سینما و تلویزیون با بیان توصیه ای به جوانان جویای حرفه بازیگری بیان کرد: تلاش به عنوان اولین گام و توکل به خدا به عنوان دومین گام رمز موفقیت جوانان عاشق بازیگری است. قطع به یقین به این جوانان توصیه می کنم برای ورود به عرصه بازیگری، ماندگاری و موفقیت در این عرصه نیاز است جوانان بازیگری را از تئاتر آغاز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha