کد خبر 218183
۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰

پیام رئیس دانشگاه شاهد به مناسب آغاز هفته دفاع مقدس؛

دشمن با تمام قوا به میدان مبارزه با نظام مقدس ما آمده است

دشمن با تمام قوا به میدان مبارزه با نظام مقدس ما آمده است

رئیس دانشگاه شاهد طی پیامی به مناسب آغاز هفته دفاع مقدس گفت: اکنون دشمن تمامیت و هستی خود را در خطر می بیند و با تمام قوا به میدان مبارزه با ارزش ها و نظام مقدس ما آمده است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛ دکتر احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد طی پیامی آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت. وی در این پیام آورده:

بسمه تعالی

یَرْفَعَ اللَّهالَّذینْ آمَنُواَ مِنْکُمَ والَّذینَ أُوتُواٍ الْعِلْمَ دَرَجاتُ واللَّهَ بِماٌ تَعْمَلُون خَبیر

"خداوند مقام اهل ایمان ودانشمندان شما را (در دو جهان) رفیع گرداند، و خدا به هر چه کنید آگاه است." مجادله 11

حمد و ثنا خالقی را سزاست که به ما آموختن را آموخت. خالقی که به ما عاشقی را آموخت وهم او به ما آموخت که چگونه بیاموزیم و چه را بیاموزیم و از که بیاموزیم. هم او که بزرگترین و اولین آموزگار عالمیان است، آنجا که در اولین کلامش فرمود:

"َ الَّذیِ عَلَّم بِالْقَلَم" آن خدایی که بشر را علم نوشتن به قلم آموخت. (قلم 4)

خداوند متعال را شاکریم که بر ما منت نهاد و به ما آموخت که بگوئیم "و قل رب زدنی علما (و بگو بار پروردگارا مرا وسعت علمی عطا فرما). خداوند متعال را از صمیم دل شاکرم که بالاترین مراحل بندگی اش، که طلب علم واقعی است را نصیب ما نمود. علمی که (با تمام فروع و تنوعش) نهایتش به معرفت توحید و محبت او می انجامد. علمی که به انسان وسعت وجودی می دهد، اگر به عمق جان نفوذ کند، و انسان را به مقام محمود می رساند. این توفیق بزرگ اگر با نیت مقدس خدمت به خلق و دین خدا در هم بیامیزد مرکبی می شود راهوار که انسان را از فرش زمین به عرش برین رهنمون می سازد.

دانشگاهیان محترم شاهد

از دیر باز مهرگان در میان ما ایرانیان جایگاه ویژه ای داشته و همواره یادآور آغاز دوره جدیدی از تلاش در جهت کسب علم و دانش و نیل به قله رستگاری بوده است. همزمانی دائمی آغاز مهر با هفته دفاع مقدس حادثه ای است که نمی توان از کنار آن به سادگی گذشت. تلاقی ارزش های والایی چون رشادت، ایثار، شهادت و مقاومت با ارزش علم و دانش، ترکیبی است که نقاش خلقت در اوج خالقیت و با هدف القای یک رسالت مقدس، نگاشته است....

و چه زیباست این ترکیب مقدس که حاصلش انسان های عارف و دانشمندی چون شهید چمران، شهید طهرانی مقدم، پروفسور حسابی و شهیدای هسته ای و .... می باشند.

رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای نیز در بیاناتی گهربار کار کرد علم در دنیای امروز را چنین تبیین نمودند:

"ما دنبال علمی هستیم که ما را به معنویت، انسانیت، به خدا، به بهشت نزدیک کند..."

"حقیقتا کشوری که دستش از علم تهی است نمی تواند توقع عزت، توقع استقلال و هویت و شخصیت، توقع امنیت و رفاه داشته باشد."

آیا این دستاوردها و اهداف همان هائی نیست که در دفاع مقدس هم در پی کسب آنها جان های شیرین هزاران جوان مومن این مرز و بوم فدا شد؟ و آیا این اهداف همان هائی نیستند که ما در دانشگاه شاهد به عنوان دانشگاه تراز انقلاب برای خود ترسیم نموده ایم؟... آری این است در هم آمیختگی دائمی ارزش های دفاع مقدس با علم و دانش.

عزیران خانواده معظم دانشگاه شاهد...

سال تحصیلی جدید را در حالی آغاز می کنیم که جهان در آستانه پیچ تاریخی خود به تعبیر والای حضرت امام خامنه ای قرار دارد. پیروزی های مکرر نظام مقدس در عرصه های مختلف بین المللی و جبهه مقاومت، عرصه را چنان بر بردگان زر و زور و بندگان شیطان به تنگ آورده که قدرت تعقل را از ایشان سلب نموده است.

اکنون دشمن تمامیت و هستی خود را در خطر می بیند و با تمام قوا به میدان مبارزه باارزش ها و نظام مقدس ما آمده است.

دشمن شکست خورده از تهاجمات ترکیبی و نظامی و فرهنگی، تنها راه بقا خود را در تحمیل شدیدترین تحریم ها و القاء ناکارمدی اقتصادی نظام به مردم تصور نموده و در این مسیر تمام هستی و توان خود را به عرصه جنگ آورده است. تحریم های همه جانبه و به زعم خودشان فلج کننده و تهدیدهای مکرر حمله، همه و همه را باید به عنوان آخرین تیرهای در ترکش دشمن خوار و ضعیف و در حال موت در نظر گرفت. البته به لطف الهی و با درایت تیم اقتصادی دولت خدمتگزار جناب آقای دکتر رئیسی، خوشبختانه این آخرین حربه دشمن نیز در حال رنگ باختن است و بشارت شکست قطعی ظالمان و مستکبران و نوید آغاز دولت موفورالسرور حضرت حجه ابن الحسن روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء را به تمام جهانیان می دهد.

عزیزان دانشگاهی، با توجه به فرمایش رهبرمعظم انقلاب که "پیشرفت علمی ضامن امنیت پایدار کشور است" وظیفه تامین این امنیت پایدار بر دوش ما دانشگاهیان و از خلال اهتمام مضاعف در خلق حماسه های علمی جهاد گونه می باشد.

عزیزان، امروز نه تنها چشمان این ملت بزرگ، که چشمان همه امت بزرگ اسلام و بلکه چشمان همه مستضعفان فرهنگی و مادی جهان به دستان و قلم های شما دوخته شده است. بنابراین، در این برهه حساس و تاریخی ما به عنوان قشر دانشگاهی، باید با گام های استوار در راستای تحقق اهداف عالیه این نظام مقدس، که به راستی سعادت همه نسل بشریت است، هر آنچه که در توان داریم را به کار گیریم.

عزیزان این جنگ یک جنگ تمام عیار و حیثیتی است و تک تک ما موظفیم تمام تلاش و امکانات خود را در راه پیروزی جبهه حق در این جنگ سرنوشت ساز به کار گیریم. به تعبیر حضرت امام خامنه ای ما هم اکنون بسیار به قله نزدیک شده ایم و حق نداریم حتی لحظه ای ناامید شویم. بی شک در این نبرد حیثیتی طبق بشارت های قرآنی و آخرالزمانی این ما هستیم که پیروزیم چرا که خودش فرمود...

"ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم"

همکاران عزیز و دانشجویان محترم

در آستانه این پیچ بزرگ تاریخی، باید افق های جدیدی را در عرصه های مختلف علمی بگشائیم، مرزهای دانش را در نوردیم و به آنانی که از علم و دانش ابزاری جهت ظلم و ستم و کشتار انسان ها ساخته و ملت های دنیا را تحقیر می کنند نشان دهیم کاربرد اصلی علم و دانش در راستای سعادت انسان ها است.

در این راستا، علاوه بر وظایف معمول ما که همان ارتقاء سط حکمی و کیفی تعلیم و تعلم و پژوهش در دانشگاه شاهد است، وظیفه اجتماعی ما دمیدن روح امید در دل های آحاد این جامعه و خصوصا جوانان پاک این مرز و بوم است. بی شک امروز هر گونه تضعیف نظام مقدس و القاء ناامیدی و یاس و اختلاف، خواسته یا ناخواسته در راستای اهداف دشمن و ظلم آشکار به خون شهیدانی است که تمام هستی خود را فدای این نظام مقدس و اسلام عزیز نمودند.

و اما پایان سخن:

دانشگاه شاهد به عنوان یک دانشگاه پیشتاز در عرصه علم و ارزش های انسانی و اسلامی هم اکنون بیش از پیش به دانشگاه تراز انقلاب در داخل کشور شناخته می شود. این در حالی است که این دانشگاه معظم در سرتاسر جهان اسلام و علی الخصوص جبهه مقاومت بیش از داخل کشور شناخته شده است. سیل عظیم خواستاران تحصیل در دانشگاه شاهد از سرتاسر جهان به قدری زیاد شده است که مایه فخر و مباهات و البته تعجب خادمان شما در دانشگاه معظم شاهد شده است. جوانان پر شوری که علی رغم داشتن دعوت نامه بورس از معتبرترین دانشگاه های جهان، تحصیل در این دانشگاه ارزشی را ترجیح داده اند. این موفقیت ها تنها بخش کوچکی از موفقیت های این دانشگاه مظلوم و مقتدر در عرصه های مختلف فرهنگی، پژوهشی و آموزشی است که بیان آنها خود به مجالی فراخ محتاج است و خود موضوع گزارشی است که انشاالله به اطلاع شما عزیزان خواهم رساند.

بی شک حصول این موفقیت ها و ادامه این مسیر پرافتخار امکان پذیر نبود و نیست مگر به همت و همراهی و همدلی شما عزیزان دانشگاهی. خادمان شما در دانشگاه معظم شاهد به همکاری و همدلی شما در طی این مسیر پر افتخار که انشاالله به قله ظهور آخرین حجت حضرت حق عجل الله تعالی فرجه الشریف منتهی می شود، بیش از پیش دل بسته اند.

در پایان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، آرزوی سال تحصیلی سرشار از موفقیت، برای همه مردم ایران خصوصا اعضاء خانواده بزرگ دانشگاه معظم شاهد، را می نمایم.

احمد چلداوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha