کد خبر 253550
۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲

مجلس یازدهم اصلاح قانون کنکور را تعیین تکلیف نکرد

مجلس یازدهم اصلاح قانون کنکور را تعیین تکلیف نکرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر مصوبه خود در طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها اصرار ورزیدند تا این طرح برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود.

به گزارش گروه سیاسی حیات،در جلسه علنی روز سه‌شنبه - اول خردادماه - مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن که اعاده شده از شورای نگهبان است در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان بر مصوبه قبلی خود با ۱۲۴ رأی موافق، ۵۱ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در جلسه اصرار کردند.

با توجه به برگزاری نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۳ در اردیبهشت ماه و در پیش بودن نوبت دوم کنکور سال جاری در تیرماه این مصوبه در صورت تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به کنکور سال ۱۴۰۳ نمی رسد.

در ماده واحده طرح اصلاح تبصره ۵ ماده ۵ قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور آمده است:

تبصره ۵- وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمامی زیرساخت‌های لازم برای اعمال تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت کنندگان در آزمون سراسری (کنکور) سال ۱۴۰۶ و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده، آزمون سراسری سال‌های ۱۴۰۳، ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ به روال آزمون سراسری سال‌ قبل از سال‌ ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha