کد خبر 253472
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰

تسلیت وزیر امور خارجه ترکمنستان در ملاقات با سفیر ایران

تسلیت وزیر امور خارجه ترکمنستان در ملاقات با سفیر ایران

رشید مردوف، وزیر امور خارجه ترکمنستان در دیدار با علی مجتبی روزبهانی سفیر ایران مراتب تسلیت در خصوص حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور که منجر به شهادت وی و همراهانش شد، ابراز نمود.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ رشید مردوف در دیدار امروز دوشنبه با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، مراتب تسلیت عمیق خود و مقامات عالیه ترکمنستان را در خصوص حادثه سقوط بالگرد ریاست محترم جمهوری و همراهان ایشان و بویژه وزیر امور خارجه ابراز نمود. 

وزیر امور خارجه ترکمنستان در این دیدار، شهید رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان را برادر و دوست ترکمنستان در توسعه و ارتقاء روابط برشمردند و همچنین حسین امیرعبداللهیان را دیپلماتی ماهر در امور دوجانبه و پر تلاش در مسیر صلح و ثبات جهانی توصیف نمودند.

وی ضمن اشاره به ابراز همدردی و ارسال پیام‌های تسلیت قربانقلی بردی محمد اف، رهبر ترکمنستان خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران و همچنین پیام تسلیت سردار بردی محمد اف، رئیس جمهور ترکمنستان به مخبر معاون اول محترم رئیس جمهور، اظهار داشت که در تماس تلفنی انجام شده با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه نیزمراتب حمایت و همدری ترکمنستان با دولت و مردم ایران را اعلام نموده است و تاکید نموده که ترکمنستان به عنوان دوست و برادر و خویشاوند، کنار جمهوری اسلامی ایران می باشد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان از دقایق اولیه حادثه سقوط بالگرد در روز یکشنبه مورخ 30/2/1403 طی تماس تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان مراتب همدردی و حمایت خود و مقامات عالیه ترکمنی را اعلام نموده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha