کد خبر 252674
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱

حسین‌زهی در گفتگو با «حیات»:

اگر تخلفی صورت گرفته، از رئیس فدراسیون تا هیات مدیره باشگاه باید برکنار شوند

اگر تخلفی صورت گرفته، از رئیس فدراسیون تا هیات مدیره باشگاه باید برکنار شوند

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس گفت: در کشور ما زمانیکه تخلف مالی در باشگاهی رخ دهد، باید از رئیس فدراسیون گرفته تا مدیرعامل و اعضای هیات مدیره آن باشگاه تعلیق و برکنار شوند.

اسماعیل حسین‌زهی، عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در خصوص فسادهایی‌ که در فوتبال اتفاق افتاده، با اشاره به اینکه فدراسیون‌های ورزشی باید نظارت بیشتری روی این مسائل داشته باشند، اظهار کرد: زمانی‌که خود را با باشگاه‌های اروپایی مانند یوونتوس مقایسه می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم این تیم سال‌ها قهرمان شده ولی وقتی تخلفاتش محرز شد، به دست دو سقوط کرد ولی در کشورمان چنین نیست.

وی در ادامه افزود: در کشور ما نیز باید زمانیکه تخلفی در باشگاهی رخ می‌دهد، از رئیس فدراسیون گرفته تا مدیرعامل و اعضای هیات رئیسه آن باشگاه باید تعلیق و برکنار شوند زیرا این مبالغ باشگاهی از جیب مردم هزینه می‌شوند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه در سنوات گذشته یکی از تیم‌های باشگاهی دسته یک تخلفی کرده بود که جریمه آن سقوط به دسته دو بود، تصریح کرد: در این دوره نیز انتظار داریم تمامی عواملی که مرتکب چنین تخلفی شدند، علاوه بر اینکه مجازات شوند، می‌بایست طبق ماده ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی، تصرف اموال صورت گیرد تا دیگر کسی جرات نکند فکر انجام چنین تخلفاتی به ذهنش برسد.

اگر تخلفی صورت گرفته، از رئیس فدراسیون تا هیات مدیره باشگاه باید برکنار شوند

وی اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی باید اعمال قانون کنند و حتی اجازه ندهند باشگاه‌هایی که مرتکب تخلف شدند، وارد کارزار ورزشی شوند.

حسین‌زهی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: سوال اینجاست که این تخلف توسط یکی از دستگاه‌های اطلاعاتی کشف شده است، درحالیکه سالانه تراز مالی و اصلاحیه بودجه باشگاه‌ها، توسط هیات مدیره بررسی و به تائید می‌رسد، پس بایستی آنها جلوی بروز چنین تخلفاتی را می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه باید هیات نظارتی تشکیل و به این موضوع رسیدگی کند که چرا در صورت بروز و مشاهده تخلف، آن را گزارش نکرده‌اند، خاطرنشان کرد: هر باشگاه و تیمی حتی اگر دسته یک باشد، اگر تخلفی مرتکب شوند باید به دسته پائین‌تر سقوط کند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس در پاسخ به این پرسش که یکی از وظایف مجلس بعد نظارتی است و چرا فراکسیون نظارت جدی نداشته و آیا از این پس نظارت‌ها بیشتر خواهد شد؟، گفت: دیوان محاسبات چنین مسائلی را بررسی و کشف می‌کند و لازم است که مجلس نیز نظارت‌های خود را افزایش دهد. همچنین با دستور به دیوان محاسبات، بررسی‌های خود را بیشتر و اسناد و مستندات واخواهی افراد و باشگاه‌هایی که مرتکب جرم می‌شوند، را سازمان‌های بالاتر ارجاع دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha