کد خبر 252606
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۰

نماینده سراوان در گفتگو با «حیات»:

اساسنامه توسعه سواحل مکران فاقد کارشناسی‌های لازم است/ لزوم توجه به اشتغال‌زایی برای مردم منطقه + فیلم

اساسنامه توسعه سواحل مکران فاقد کارشناسی‌های لازم است/ لزوم توجه به اشتغال‌زایی برای مردم منطقه + فیلم

نماینده مردم سراوان و مهرستان در مجلس گفت: اگر این طرح قصد حل مشکلات اساسی این منطقه را داشته باشد باید با لحاظ کردن نظرات کارشناسی صاحب نظران محلی که می‌دانند چگونه باید از پتانسیل‌های محلی استفاده کنند به حل معضل بیکاری کمک کند.

ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان و مهرستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با حیات و دررابطه با موضوع رسیدگی به لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در مجلس گفت: توسعه سواحل مکران اولا در جهت رفع تنگناهای اقتصادی منطقه و ثانیا کمک به اقتصاد کشور از نظر توسعه توان ترانزیت دریایی و شکل‌گیری تسهیلات و زیرساخت‌های جدید برای فعالیت اقتصادی در سواحل شمالی خلیج‌فارس (به خصوص جنوب شرق کشور) است.

وی با تاکید بر اینکه این طرح باید با مشورت کافی با کارشناسان و صاحب‌نظران محلی به سرانجام برسد، افزود: مهم‌ترین علت میزان بالای حاشیه‌نشینی که در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان به بالای 60 درصد می‌رسد معضل بیکاری است. پس اگر این طرح قصد حل مشکلات اساسی این منطقه را داشته باشد باید با لحاظ کردن نظرات کارشناسی صاحب نظران محلی که می‌دانند چگونه باید از پتانسیل‌های محلی استفاده کنند به حل معضل بیکاری کمک کند.

نماینده مردم سراوان و مهرستان در مجلس اضافه کرد: آنچه که الان در قالب اساسنامه توسعه سواحل مکران آمده فاقد این کارشناسی‌های دقیق است و به‌نظر ما باید با محوریت ایجاد اشتغال برای مردم استان محروم سیستان‌ و بلوچستان کارشناسی‌های بیشتری صورت بگیرد و این اساسنامه براساس این کارشناسی‌ها اصلاح شود.

وی با تاکید براینکه این طرح می‌تواند منشا اثرات مثبت بسیاری باشد و باید در فرصت مناسب و به دور از تعجیل مورد بررسی قرار گیرد، یادآور شد: تجربه نشان داده که تعجیل در اجرای طرح‌های اینچنینی در آینده موجب بروز عوارضی شده است. به‌عنوان مثال طرح‌های تاسیس ذوب‌آهن و فولاد مبارکه اصفهان در ابتدا به مثابه یک انقلاب بودند اما چون عوراض احتمالی آن در آینده درنظر گرفته نشده بود، امروز موجب بروز مشکلات زیست‌محیطی برای زاینده‌رود شده است.

فاضلی در پایان گفت: به‌نظر من این اساسنامه باید به‌طور کامل و بر اساس توانمدی‌ها، نیازهای منطقه مورد بازنگری قرار گرفته و بنای آن بر ایجاد اشتغال برای برای مردم بومی منطقه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha