کد خبر 252515
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱

پیشکسوت پرسپولیس در گفتگو با «حیات»:

در مورد عملکرد اوسمار بی انصافی می‌شود/ دوست دارم پرسپولیس قهرمان شود ولی...

در مورد عملکرد اوسمار بی انصافی می‌شود/ دوست دارم پرسپولیس قهرمان شود ولی...

پیشکسوت پرسپولیس عقیده دارد با توجه به رسیدن به 3 هفته پایانی لیگ احتمال قهرمانی استقلال زیاد است.

پایان رأفت در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص برتری پرسپولیس مقابل هوادار اظهار کرد: پرسپولیس موفق شد مقابل یک تیم خوب به برتری برسد و اصلاً نگاه به این نکنید که هوادار وسط جدول است و خوب نتیجه نگرفته، آنها برای این بازی استرس نداشتند و همین باعث شده بود راحت بازی کنند. اگر پرسپولیس خدای نکرده در این بازی امتیاز از دست می‌داد دیگر بعید بود بتواند به استقلال برسد. از اینجا به بعد همه بازی‌ها همین است و حکم مرگ و زندگی دارد و از ست رفتن یک امتیاز هم جبران ناپذیر است. امیدوارم بازیکنان در سه بازی بعدی با این فشار و استرس کنار بیایند و بتوانند امتیازات کامل را بگیرند.

وی با اشاره به عملکرد آل کثیر در خط حمله گفت: آل کثیر از بهترین مهاجمان فوتبال ایران است و این را در سال‌های اخیر نشان داده است. او فرصت طلب است و می‌داند به موقع در جای درست باشد و به توپ درست ضربه بزند. قبلاً هم گفتم پرسپولیس اصلا نباید او را از دست می‌داد که بخواهد دوباره جذبش کند. اگر نیم فصل اول در تیم بود زوج خوبی با شهاب زاهدی تشکیل می‌دادند. امیدوارم قراردادش برای فصل بعد تمدید شود.

او با اشاره به عملکرد بازیکنانی که در نیم فصل دوم به پرسپولیس اضافه شده‌اند، ادامه داد: اورونوف یک خرید بسیار موفق بود و شاید کمتر کسی فکر می‌کرد او تا این حد موفق عمل کند و گل‌های حساسی به ثمر برساند. عبدالکریم حسن هم در دفاع و حمله بسیار خوب است. در مجموع مجموعه خیلی خوبی در کنار هم مشغول به کار هستند و در کنار این‌ها، حمایت هواداران هم به تیم آرامش داده است. همین مسائل باعث شد تیم در بازی با هوادار هم تیم عملکرد خوبی داشته باشد یا بازی قبلی مقابل نساجی که نبود یک بازیکن و ۱۰ نفره شدن هم ضربه چندانی به تیم نزد.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد شانس قهرمانی این تیم عنوان کرد: چهار بازی باقی‌مانده از اهمیت بالایی برخوردار است و هر تیمی که تمرکز و آرامش لازم و ذهنیت برنده را داشته باشد، می‌تواند قهرمان شود اما من فکر می‌کنم‌ پرسپولیس با توجه به اینکه تجربه چنین شرایطی را داشته است، شانس بالاتری برای قهرمانی دارد. همچنین پرسپولیس نسبت به استقلال نیمکت قوی‌تری دارد، فوتبال بهتری بازی می‌کند و در ایجاد موقعیت هم عملکرد بهتری دارد.

رأفت با تمجید از عملکرد اوسمار به‌عنوان سرمربی پرسپولیس گفت: اوسمار دستیار یحیی گل‌محمدی بود و برای مدت زیادی با تیم زندگی کرده بود و شناخت خیلی خوبی از بازیکنان داشت. از طرفی او به‌عنوان دستیار یحیی هم تاثیر بسیار زیادی در تیم داشت. سبک بازی اوسمار هم هجومی است و البته بازیکنان باکیفیت پرسپولیس هم عصای دست او هستند.‌ من جزو نفراتی بودم که فکر می‌کردم اوسمار از پس سرمربیگری پرسپولیس برنمی‌آید اما در حال حاضر می‌بینیم که او موفق عمل کرده و خودش را ثابت کرده است. نمی‌توانیم تمام موفقیت او را حاصل حضور یحیی گل‌محمدی بدانیم و برای مثال باید در نظر بگیریم که بازیکنانی که در نیم فصل دوم اضافه شده‌اند، قطعا با نظر اوسمار بوده است، بنابراین او تفکر خوبی دارد که این بازیکنان را جذب کرده است.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اینکه قرارداد اوسمار هنوز تمدید نشده است، گفت: پرسپولیس در حال حاضر یک جام را از دست داده و باید منتظر باشیم و حمایت کنیم تا دومین جام از دست نرود. باید صبر کنیم و ببینیم در سه بازی آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد و پرسپولیس قهرمان می‌شود یا خیر. البته در نهایت با توجه به اینکه صاحبان باشگاه تغییر کرده‌اند، تصمیم‌گیری با مسئولان است اما از نظر من فعلا نباید درباره تمدید و ماندن و رفتن صحبت شود. تمرکز همه باید روی چهار بازی آینده باید و پس از به‌صورت منطقی تصمیم‌گیری شود، نه احساسی.

وی در پایان در مورد سرنوشت قهرمانی لیگ هم توضیح داد: به نظرم کار به هفته آخر می‌کشد ولی این استقلال هم خیلی خوب بازی می‌کند و سخت است امتیاز از دست بدهد. احتمال اینکه سه بازی بعدی را ببرند و بدون توجه به پرسپولیس قهرمان شوند زیاد است ولی من امیدوارم جام به سرخپوشان برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha