کد خبر 252272
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۳

فناوری‌های حیرت‌انگیزی که تا ۲۰۳۰ وارد زندگی ما خواهند شد

فناوری‌های حیرت‌انگیزی که تا ۲۰۳۰ وارد زندگی ما خواهند شد

با تداوم نوآوری دیجیتال و توسعه سریع ابزارهای فنی و ورود فناوری به تمام جنبه‌های زندگی روزمره، بسیاری از فناوری‌های نوظهور که امروزه در مورد آن‌ها می‌شنویم می‌توانند تا سال ۲۰۳۰ به نقطه عطفی برسند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، ظهور فناوری از بسیاری جهات نحوه زندگی انسان را تغییر داده است. فناوری به قدری سریع در حال پیشرفت است که تا سال ۲۰۳۰ چیزهای دیوانه کننده و حیرت انگیزی در مورد فناوری در افق وجود دارد، به گونه‌ای که در آن زمان جهان به دلیل پیشرفت‌های متعدد فناوری به طرز چشمگیری متفاوت به نظر خواهد رسید.

ماشین‌های خودران

حضور وسایل نقلیه الکتریکی خودران در خیابان‌ها تا سال ۲۰۳۰ متعارف خواهند بود و این امکان توسط هوش مصنوعی پیشرفته برای وسایل نقلیه هوشمندتر، اینترنت سریعتر، فناوری حسگر برتر، افزایش سرمایه گذاری در فناوری سبز و دستورالعمل‌های نظارتی بالغ تسهیل می‌شود.

رونق بیوتکنولوژی

دستاوردهای هوش مصنوعی به پیشرفت‌هایی در زیست‌شناسی تبدیل می‌شود و به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا به تقاضاها در مراقبت‌های بهداشتی، غذا و کشاورزی، محصولات مصرفی، پایداری، تولید انرژی و مواد زیست‌شناسی و ژن درمانی پاسخ دهند.

کاهش اثرات تغییرات آب و هوا

بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ۴۵ درصد از سازمان‌ها انتظار دارند در پنج سال آینده فناوری را برای کاهش تغییرات آب و هوایی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر، محصولات مقاوم در برابر خشکسالی، سیستم‌های هشدار اولیه، سوخت‌های پایدار، وسایل نقلیه الکتریکی، فناوری کربن زدایی و دیوارهای دریایی دریافت کنند.

محاسبات کوانتومی

انتظار می‌رود فناوری کوانتومی بسیار کارآمدتر از رایانه‌های کلاسیک باشد و بتواند راه‌حل‌ها و مشکلاتی را حل کند که منجر به پیشرفت‌های عمده در هوافضا، خودروسازی، مواد شیمیایی، مالی، داروسازی و ... می‌شود.

فناوری واقعیت فراگیر

سرمایه گذاران ریسک پذیر هر ساله میلیاردها دلار را به استارت آپ‌های واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت ترکیبی (MR) اختصاص می‌دهند و تعداد زیادی پتنت برای این فناوری‌ها دارند. تمایل به ترکیب این فناوری‌ها احتمالاً منجر به پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه می‌شود.

مواد غذایی آزمایشگاهی

پیشرفت در بیوتکنولوژی و تمایل به کاهش تغییرات آب و هوایی ممکن است منجر به پیشرفت‌های بزرگی در تولید مواد غذایی آزمایشگاهی شود.

باتری‌های بهتر

اکنون از هوش مصنوعی برای تقویت و توسعه باتری‌ها و سریع‌تر کردن این فرآیند استفاده می‌شود، بنابراین باتری‌های خودروهای الکتریکی کارآمدتری تا سال ۲۰۳۰ خواهیم داشت.

بهبود پیش بینی بلایا

با تغییر آب و هوا، نیاز به پیش‌بینی بلایا بسیار مهم خواهد بود. در سال ۲۰۲۳، دانشمندان دانشگاه تگزاس ابزار هوش مصنوعی ایجاد کردند که می‌تواند زلزله‌ها را با دقت ۷۰ درصد از یک هفته قبل پیش‌بینی کند و انتظار می‌رود این فناوری در دهه آینده به بلوغ برسد. 

منبع: زومیت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha